خبرگزاری شبستان

دوشنبه ۴ تیر ۱۳۹۷

الاثنين ١١ شوّال ١٤٣٩

Monday, June 25, 2018

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : مهدویت و غدیر - مهدی باوران زمان :   ۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۱۲:۲۸ شناسه خبر : ۶۹۰۷۷۸
حجت الاسلام پناهیان در اولین شب از مجلس عزای فاطمی:
اگر به امام زمان(عج) ایمان بیاورید باید عوارض آن را نیز بدهید
خبرگزاری شبستان: ما مومن می شویم که ولی خدا را نصرت کنیم نه اینکه صرفا آدم خوبی باشیم و سلسله ای از احکام و دستورات الهی را انجام دهیم و دیگر هیچ. یکی از اهداف ارسال رسولان، نصرت دین خدا و نصرت ولی خدا است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در مراسم عزاداری ایام شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) در مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: یکی از عجیب ترین تعالیم دینی ما از این جهت که کمتر ذکر آن به میان می آید، بحث نصرت دین خدا و ولی خداست.

 

وی ادامه داد: ما مومن می شویم که ولی خدا را نصرت کنیم نه اینکه صرفا آدم خوبی باشیم و سلسله ای از احکام و دستورات الهی را انجام دهیم و دیگر هیچ. یکی از اهداف ارسال رسولان، نصرت دین خدا و نصرت ولی خدا است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه دشمنان همواره بهانه ای برای آزمون مردم در مورد نصرت دین خدا بوده و هستند، بیان کرد: جهاد یک تصادف نیست و از دل چنین ماجرایی بیرون می آید. جهاد یک سنت الهی است و امتحان اصلی دین خداست و اگر عافیت طلبانه بخواهیم ایمان بیاوریم و معتقد شویم، نمی شود. اگر نخواهیم در کارزار از ولی خدا دفاع کنیم و هزینه دهیم نمی شود.

 

پناهیان در ادامه به مصادیق تاریخی عافیت طلبی اشاره کرد و ادامه داد: باید واقع بینانه با دین برخورد کنیم و اگر بخواهیم دین خدا و رسول خدا(ص) را یاری کنیم باید در صورت نیاز جهاد کنیم. برخی در زمان پیامبر (صلی الله علیه و آله) به ایشان می گفتند، نمی شود به قدرتمندان کار نداشته باشید و جنگ به راه نیندازید؟

 

وی تاکید کرد: رسولان برای نجات بشر مبعوث شدند و نخستین مانع برای تحقق این هدف قدرتمندان و ستمگران بودند و ابتدا باید آنها را از سر راه مردم برمی داشتند.

 

استاد حوزه دانشگاه با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) در رابطه با یهودیان مدینه قانونی مترقی برای حفظ حقوق این اقلیت وضع کردند، ابراز کرد: ایشان با کافران کاری نداشتند و مواجهه شان با کافرانی بود که به دنبال قدرت بوده و سد راه نجات بشریت می شدند و امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) نیز همین رویه را خواهند داشت و کاری با کافران و گناهکاران نخواهند داشت و فقط با کفاری که مانع تشکیل حکومت عدل جهانی خواهند شد، رویارویی خواهند داشت.

 

پناهیان خاطرنشان کرد: چالشی که اولیاء خدا ایجاد می کنند برای نصرت طلبی، چالشی سنگین است، ولی خدا کمک می خواهد، دشمنان مردم علیه ایشان جنگ به راه خواهند انداخت و ایشان نیازمند یاوری است. اگر به امام زمان(علیه السلام) ایمان بیاورید باید عوارض آن را نیز بدهید، به سختی خواهید افتاد و آزموده خواهید شد و باید همواره از خدای متعال بخواهید که شما را کمک کنند از این آزمون ها سربلند بیرون آمده و در زمره یاران راستین حضرت قرار بگیرد.

 

پایان پیام/99

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

نشانه مکتبی بودن منتظران/ارتباط انتظار با تکلیف گرایی

خبرگزاری شبستان: فرهنگ عمل به تکلیف، وقتی در جامعه و میان افراد حاکم باشد، همواره احساس پیروزی می کنند. به تعبیر قرآن کریم به «إحدَی المُحسنَینِ»-یکی از دو خوبی- دست می یابند و در مبارزات، چه کشته شوند و چه پیروز گردند، هر دو را خوب می دانند

اخبار برگزیده شبستان