خبرگزاری شبستان

سه شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۷

الثلاثاء ٤ ذو القعدة ١٤٣٩

Tuesday, July 17, 2018

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : فرهنگ و ادب - سایر حوزه ها زمان :   ۱۳۹۶/۸/۲۴ - ۱۷:۲۱ شناسه خبر : ۶۶۹۹۴۳
رییس یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال در نشست خبری:
طراحی میز صادرات در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال/ از کسب و کارهای نوپا حمایت می کنیم
خبرگزاری شبستان: موسویان با بیان اینکه باید نگاه شبکه ای در ایران گسترده شود، گفت: باید سرعت دسترسی را افزایش دهیم، هزینه ها را پایین بیاوریم تا به هدفمان که فراهم کردن محیط سالم، مفید و ایمن مجازی است، دست پیدا کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه رسانه خبرگزاری شبستان، سیدمرتضی موسویان، رییس مرکز فناوری اطلاعات رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در مصلی تهران گفت: نمایشگاه امسال به لحاظ وسعت سه برابر سال گذشته است. 442 شرکت و موسسه و 120 استارت آپ در این نمایشگاه حضور پیدا کردند و سعی کردیم آخرین تکنولوژی‌هایی که در این حوزه وجود داشت را عرضه کنیم. همچنین 130 نشست و کارگاه داشتیم.

 

وی با بیان اینکه با مشاهده افرادی که امسال در نمایشگاه رسانه های دیجیتال در بخش استارت آپ ها کار ارایه دادند نسبت به آینده خوشبینی پیدا کرده ایم، افزود: در بخش استارت آپ ها شاهد گروه های جوانی بودیم که با یک الی 2 نفر نیرو کارهایی ارایه دادند که در بازه زمانی کوتاه برای مثال 400 مشتری را به خود جذب کرده بود و این نشاندهنده آمادگی عرصه دیجیتال ما برای رونق کسب و کارهای دیجیتال است.

 

موسویان با تاکید بر لزوم توجه مسئولان به حوزه سرمایه گذاری در کسب و کارهای دیجیتال گفت: در حال حاضر 54 شتاب دهنده فرهنگی در حال فعالیت هستند که معتقدیم این رقم باید افزایش یابد یا اینکه بر قدرت این 54 شتاب دهنده افزوده شود.

 

رییس یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال با اعلام اینکه امسال برای نخستین بار «میز صادرات» را در نمایشگاه داشتیم، گفت: در بخش میز صادرات با شرکت خصوصی به نام گلد نت قرارداد بستیم تا با موسسات در کشورهای هدف ارتباط بگیریم و بازار صادرات را به بیرون از مرزها گسترش بدهیم. نمایندگانی از کشور ترکیه در میز صادرات حضور دارند و شرکت ها می توانند برای مشاوره به این بخش مراجعه کنند تا توان سنجی و راهنمایی شوند. در حال حاضر با کشورهای عضو اکو و CIS‌ کار می کنیم و سازمان فرهنگ و ارتباطات نیز در این حوزه ما را یاری خواهد کرد.

 

وی همچنین در مورد شبکه ملی فرهنگ گفت: همه افراد حقیقی که از ما مجوز کسب و کار گرفته اند عضو شبکه ملی فرهنگی شوند و آموزش های کسب و کار را می بینند و از بستر شبکه فرهنگ در این زمینه استفاده می کنیم.

 

موسویان با بیان اینکه نگاه شبکه ای نگاهی است که باید در ایران گسترده شود، گفت: باید سرعت دسترسی را افزایش دهیم، هزینه ها را پایین بیاوریم تا به هدفمان که فراهم کردن محیط سالم، مفید و ایمن مجازی است، دست پیدا کنیم.

 

وی همچنین در مورد طرح شامد گفت: در حال حاضر 130 هزار اپ استور در شامد ثبت شدند. همچنین 70 هزار سایت و 17 هزار کانال نیز عضو شامد هستند و برایشان امکان اعتبارسنجی با کلیک بر روی کد شامد فراهم شده است به هر حال نهضت شامد آغاز شده و هدف ایجاد فضای مجازی سالم و مفید و ایمن است و ما در این راه نیاز به مشارکت رسانه ها و مردم داریم و از همه نهادها و رسانه ها می خواهیم در این زمینه ما را حمایت کنند.

 

رییس مرکز رسانه های دیجیتال همچنین درباره کمپین فرهنگ یار شو گفت: این کمپین با زیرساخت شبکه اجتماعی راه اندازی شده و در این کمپین افراد یاد می گیرند چطور محتوا را انتشار بدهند و یا به عنوان فرد حقیقی ناشر دیجیتال شوند. همچنین در این کمپین افراد از معافیت مالیاتی برخوردار می شوند و اگر کارشان گسترش پیدا کند از تخفیف های ویژه ای برخوردار خواهند شد.

 

رییس یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال با اعلام اینکه اختتامیه نمایشگاه رسانه های دیجیتال بعد از پایان ماه صفر و در سالن سازمان سینمایی وزارت ارشاد برگزار می شود، گفت: در این مراسم طبق روال از غرفه داران دعوت می شود و در ابتدای کار به نقد نمایشگاه خواهیم پرداخت و افراد برتر را تقدیر خواهیم کرد، آنچه که در نمایشگاه امسال شاهد آن هستیم حاصل بضاعت ما در این حوزه است و با توجه به امکانات و بودجه ای که در اختیار داشتیم سعی کردیم نمایشگاه را در حد قابل قبولی برگزار کنیم در حالی که قبول داریم که هنوز با استانداردهای جهانی نمایشگاهی فاصله داریم.

 

وی تاکید کرد: هدف از برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال در تهران حمایت از کسب و کارهای برتر حوزه دیجیتال است و ما می خواهیم طوری شود که غرفه داران اگر روزی در نمایشگاه حاضر شدند دچار خسران شوند.

پایان پیام/298

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

یک منتقد ادبی در گفت و گو با شبستان:

برگزاری جایزه «پروین» راه دوری نمی رود

میرجعفری گفت: یک زمانی رویدادهای ادبی متنوعی داشتیم که بهانه ای بود برای اینکه یک تعداد از کسانی که در شعر برگزیده هستند، معرفی شوند. متاسفانه الان تمام این ها به شعر فجر ختم شده است و در سال با ۲ تا ۳ چهره روبرو می شویم.

اخبار برگزیده شبستان