خبرگزاری شبستان

یکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷

الأحد ١٠ صفر ١٤٤٠

Sunday, October 21, 2018

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : مهدویت و غدیر - آخر الزمان زمان :   ۱۳۹۶/۸/۲۰ - ۰۹:۴۴ شناسه خبر : ۶۶۸۴۵۸

موعود اصل مشترک میان ادیان و مذاهب
خبرگزاری شبستان: همه ادیان و مذاهب، عقیده دارند که یک منجی و یک دست مقتدر الهی در مقطعی از تاریخ خواهد آمد و در نجات بشر از ظلم و جور معجزه گری خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان: در کتاب «ما منتظریم؛ خورشید مهدویت در منظومه فکری حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی) به اهتمام حسن ملایی آمده است:

 

همه ادیان و مذاهب، عقیده دارند که یک منجی و یک دست مقتدر الهی در مقطعی از تاریخ خواهد آمد و در نجات بشر از ظلم و جور معجزه گری خواهد کرد.(1)

 

همان عنصری که مسلمان ها به او مهدی موعود(عج) می گویند، در اصطلاح مسیحیان، در اصطلاح یهودیان، در اصطلاح بودایی ها، در اصطلاح ادیان قدیمی هند، در اصطلاح زردشتیان و در اصطلاح ادیان شناخته شده دیگر، یک نام دیگر و عنوان دیگری دارد. همه قبول دارند که پایان جهان یک پایان عدالت آمیز است.(2)

 

اصل امید به یک آینده روشن برای بشریت و ظهور یک موعود، یک منجی، یک دست عدالت گستر در سرتاسر جهان، تقریبا ورد اتفاق همه ادیانی است که در عالم سراغ داریم. غیر از حالا دین اسلام و مسیحیت و یهودیت، حتی ادیان هند، بودایی و ادیانی که نامی از آنها هم در ذهن اکثر مردم دنیا نیست، در تعلیمات خود یک چنین آینده ای را بشارت داده اند. این در واقع امید بخشیدن به همه انسان ها در طول تاریخ است و پاسخگویی به نیاز انسان ها به این امید که حقیقتی هم با آن بیان شده است. ادیان الهی و آسمانی که اغلب این ادیان ریشه های الهی و آسمانی دارند  نخواسته اند امید واهی به مردم بدهند؛ آنها واقعیتی را بیان کردند. در خلقت بشر و تاریخ طولانی بشریت حقیقتی وجود دارد و آن حقیقت این است که این ستیزه میان حق و باطل، یک روز به سود حق و به زیان باطل خواهد گرفت و از آن روز به بعد دنیای حقیقی بشر، زندگی مطلوب انسان، آغاز خواهد شد که در آنجا ستیزه گری مفهوم مبارزه نیست، مبارزه برای تسابق در خیرات است.(3)

 

مهدویت در شمار چند مساله اصلی معارف دینی

مطلب اول درباره این بخش عظیم اعتقادی ماست که عبارت است از انتظار ظهور ولی عصر و مهدوی موعود(عج) و منجی بشریت.(4)

مساله مهدویت در شمار چند مساله اصلی در چرخه و حلقه معارف عالیه دینی است؛ مثل مساله نبوت مثلا، اهمیت مساله مهدویت را در این حد باید دانست. چرا؟ چون آن چیزی که مهدویت مبشر آن هست، همان چیزی است ه همه انبیا، همه بعثت ها برای خاطر آن آمده اند.(5)

 

منابع:

1.بیانات در جمع اقشار مختلف مردم در روز میلاد پر برکت حضرت ولی عصر(عج)17/10/1374

2.بیانات در جمع کثیری از مردم قم در خیابان چهار مردان27/2/1363

3.سخنان رهبری در دیدار با اعضای بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) و مرکز تخصصی مهدویت قم،18/4/1390

4.سخنرانی در اجتماع بزرگ مردم قم، در سالروز میلاد حضرت مهدی(عج)30/11/1390

5.سخنان رهبری در دیدار با اعضای بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) و مرکز تخصصی مهدویت قم18/4/1390

 

پایان پیام/248

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

خورشید مهدویت در منظومه فکری رهبری

ولایت فقیه جزء واضحات فقه اسلام است

موضوع ولایت فقیه، ولو مقداری در توسعه و تضییق اش تفاوتی بین علما وجود داشته باشد، جزو واضحات فقه اسلام است؛ مثلا تعبیرات مرحوم صاحب جواهر راجع به ولایت فقیه نشان می دهد که از نظر او این قضیه جزو واضحات است

اخبار برگزیده شبستان