خبرگزاری شبستان

پنج شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۸

الخميس ١٥ ذو القعدة ١٤٤٠

Thursday, July 18, 2019

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : فرهنگ و ادب - تئاتر و هنرهای تجسمی زمان :   ۱۳۹۶/۷/۱۵ - ۱۴:۱۷ شناسه خبر : ۶۶۰۴۸۶
شهاب الدین حسین پور مطرح کرد:
بازتولید «طپانچه خانم» با اجرایی منسجم
خبرگزاری شبستان: کارگردان نمایش طپانچه خانم از اجرای منسجم تر این نمایش نسبت به دوره ی پیشین اجرا خبر داد و گفت: با همکاری محمد امیر یار احمدی، حدود ده دقیقه از زمان اجرای نمایش را کم کردیم که کمک کرده اجرای منسجم تری را روی صحنه داشته باشیم.

شهاب‌الدین حسین‌پور کارگردان نمایش «طپانچه خانم» درباره‌ی بازتولید این اثر نمایشی به خبرنگار تئاتر شبستان، گفت: نمایش ما در سی و چهارمین جشنواره‌ی بین المللی تئاتر فجر، اجرای موفقی را تجربه کرد و با استقبال مخاطبان مواجه شد. استقبالی که کمک کرد در دوره ی اجرای عمومی بتوانیم پرفروش ترین نمایش تالار چهارسوی مجموعه ی تئاتر شهر باشیم.

 

وی ادامه داد: از آنجا که تالار چهارسوی مجموعه ی تئاترشهر تعهداتی به گروه های نمایشی دیگر داشت، ناچار شدیم پس از چند نوبت تمدید اجرا و در حالیکه همچنان از استقبال مخاطبان برخوردار بودیم؛ اجراهای مان را متوقف کنیم. در بررسی برنامه هایی که برای امسال گروه نمایشی مان در نظر گرفتیم، به این نتیجه رسیدیم تا یکبار دیگر طپانچه خانم را روی صحنه بیاوریم و برای این دوره، تماشاخانه ی پالیز را انتخاب کردیم.

 

حسین پور با بیان رضایت از استقبال مخاطبان در تماشاخانه ی پالیز گفت: خوشبختانه اجراهای موفقی را تاکنون پشت سر گذاشته ایم و در اکثر اجراهای مان، هیچ صندلی خالی در سالن باقی نمانده و توانسته ایم از ظرفیت حداکثری تالار نمایشی بهره ببریم. از روز اول تماشاگران ارتباط با نمایش برقرار کردند و تا کنون خوشبختانه کسی با نا رضایتی سالن را ترک نکرده است. 

 

اجرای تازه ی طپانچه خانم با تغییراتی در ترکیب بازیگران، روی صحنه می رود که حسین پور در توضیح دلیل این اتفاق گفت: یک دلیل این اتفاق برنامه ریزی های زمانی و تداخل برنامه ی کاری بازیگران با شرایط اجرای فعلی بود. دلیل دیگر این است که هر هنرپیشه ای پس از پایان دوره ی اجرای نمایش خود حق دارد تا برای بازتولید نمایش برنامه ی خود را بررسی کند و برخی بازیگران ترجیح دادند تا در این زمان پروژه های کاری دیگری را انتخاب کنند. اتفاق خوبی که برای ما افتاد این است که توانستیم بازیگران توانایی را جایگزین کنیم.

 

کارگردان نمایش «بیوه های غمگین سالار جنگ» درباره ی تغییرات اجرای تازه ی طپانچه خانم نسبت به اجرای پیشین گفت: با همکاری محمد امیر یار احمدی، حدود ده دقیقه از زمان اجرای نمایش را کم کردیم که کمک کرده اجرای منسجم تری را روی صحنه داشته باشیم. ریتم نمایش در اجرای کنونی بهتر شده و تماشاگر این شیوه ی اجرایی را بیشتر می پسندد. تغییراتی هم در طراحی صحنه ی نمایش داشته ایم که به دلیل تغییر سالن اجرا و همزمانی با اجرای نمایش های دیگر، از طراحی پرتابل بهره برده ایم.

 

 

 

 

پایان پیام/192

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

تحولات موسیقی پاپ در گفتگو با بهنام صفاریان/ بخش سوم

فعالان موسیقی برای مدارس اثر تولید کنند

یک آهنگساز و خواننده می گوید: عده ای تصور می کنند تنها موسیقی غمگین با شعر فاخر ارزشمند است و این نسخه را برای بچه ها هم تجویز می کنند در حالی که کودکان و نوجوانان به موسیقی شاد و مختص به خود نیاز دارند که باید از سوی اهالی موسیقی تامین شود.

اخبار برگزیده شبستان