خبرگزاری شبستان

یکشنبه ۳ تیر ۱۳۹۷

الأحد ١٠ شوّال ١٤٣٩

Sunday, June 24, 2018

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : اجتماعی - آموزش و پرورش زمان :   ۱۳۹۶/۵/۲۱ - ۱۰:۳۵ شناسه خبر : ۶۴۸۱۱۸

هرگونه فضای کاریابی برای جذب معلمان مدارس غیردولتی مورد تأیید نیست
خبرگزاری شبستان: جذب معلم در مدارس غیردولتی از طریق شبکه های اجتماعی مورد تایید سازمان مدارس غیردولتی نیست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، مرضیه گُرد، رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی در جمع خبرنگاران گفت: شبکه هایی با عنوان کاریابی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی و دعوت از معلمان برای فعالیت در مدارس غیردولتی  درفضای مجازی ایجاد شده است. مشخصات  افراد از طریق این فضاها دریافت می شود.

 

وی افزود: اما جذب معلم و فعالیت در مدارس غیردولتی نیازمند طی کردن فرآیندهای قانونی و اداری است. چنین واسطه های غیر ضرویی ممکن است با دریافت وجوه مشکلاتی ایجاد کنند.

 

وی بیان کرد: نحوه جذب معلمان و کادر اداری در مدارس و مراکز غیردولتی از طریق موسسان و مدیران مدارس و مراکز است، حتما باید فرآیندهای بررسی صلاحیت‌های اخلاقی، گزینشی و علمی طی شود.

 

گرد گفت: در حال حاضر فرآیندهای نظارتی درنظرگرفته شده است تا تخصص معلمان با زمینه تدریس آنها تناسب داشته باشد یعنی مدرک تحصیلی، آموزش‌های بدو خدمت و ضمن خدمت و تأییدیه‌های حراستی و گزینشی ضروری است و وجود واسطه‌ها و رابطه‌ها از نظر سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی وجاهت قانونی ندارد.

 

وی ادامه داد: متقاضیان کار در مدارس غیردولتی توسط مؤسسان و مدیران مدارس دعوت می‌شوند و رزومه را به مؤسسین ارائه می‌دهند؛ آموزش و پرورش در معرفی افراد نقشی ندارد چرا که حق مدیران و موسسان بوده تا از میان متقاضیان، برترین افراد را شناسایی و به کار گیرند اما در این مساله آموزش و پرورش نقش نظارتی ایفا می کند و برای ورود به هر مدرسه دولتی و غیردولتی باید ضوابط عمومی و اختصاصی طی شود.

 

گرد تصریح کرد: افراد جویای کار در مدارس غیردولتی اطلاعات شخصی خود را در فضاهای مجازی قرار ندهند و توانایی های علمی و صلاحیت های حرفه ای آنها باید یا ضوابط آموزش و پرورش تطابق داشته باشد همچنین اداره گزینش مسئولیت اجرای روند گزینشی و تایید آن را دارد بنابراین هرگونه فضای کاریابی دیگری برای جذب معلمان مورد تایید نیست.

 

* فراخوان‌های سراسری دعوت برای تأسیس مدرسه بدون مجوز آموزش و پرورش غیرقانونی است

 

رییس سازمان مدارس غیردولتی گفت: اطلاعیه ها و کانال هایی برای ایجاد مدارسی با عنوان مدارس تعاونی فرهنگیان منتشر شده که تاکید داریم هیچ فردی بدون اخذ مجوز و روند قانونی، اجازه تأسیس مدارس را ندارد و نمی‌تواند از دیگران برای تاسیس مدرسه به صورت سراسری دعوت به همکاری داشته باشد.

 

وی افزود: براساس قانون مصوب سال ۹۵ برای تاسیس مدارس باید فرایند اداری و قانونی طی شود که می تواند توسط شخص حقیقی یا تعدادی از متقاضیان به طور حقوقی باشد و برای تسهیل اجرای کار، این فرآیند به استان‌ها، شهرستان ها و مناطق واگذار شده و دایر شدن مدرسه در ابتدا نیاز به موافقت اصولی دارد تا اخذ مجوز اولیه انجام شود و این موافقت فرایند مشخصی دارد و صلاحیت فردی موسس و وضعیت حراست نیز باید مشخص شود که بعد از این مراحل باید وارد مرحله موافقت راه اندازی شود که باید تابع قانون استقرار مدارس و مراکز باشد بنابراین هر فردی نمی‌تواند ادعا تاسیس مدرسه و مشارکت با فرد دیگر را داشته باشد.

 

گرد بیان کرد: پیش از دائمی شدن قانون، تفاهم نامه ای بین آموزش و پرورش و وزارت تعاون برای انجام همکاری های مشترک منعقد شد و فرهنگیانی که تمایل به تاسیس مدرسه دارند باید از مسیر قانونی این کار عبور کنند و از معلمان درخواست می کنیم با تبلیغات موجود به اسم تعاونی وارد عمل نشده و هزینه ای پرداخت نکنند.

 

وی ادامه داد: ایجاد مدارسی که فرهنگیان به طور تعاونی شرکت کرده باشند در حال حاضر نیز وجود دارد اما باید از طریق قانونی و شورای نظارت این مسیر طی شود اکنون نیز قوانین روی پورتال سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی موجود بوده و هرگونه همکاری در چارچوب قانون قابل قبول است.اگر فردی خواهان تاسیس مدرسه باشد و توانایی مالی چندانی ندارد می تواند با چندین شخص دیگر این کار را انجام دهد اما باید مشخصات افراد شناسایی شده باش و به سازمان مدارس غیردولتی ارائه دهد. مدارسی وجود دارد که چندین نفر صاحب امتیاز آن هستند اما از نظر قانونی باید یک نفر به نمایندگی از همه به آموزش و پرورش معرفی شود و پاسخگوی مسائل باشد.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: چنانچه فردی در ادامه روند مدرسه داری نیاز به مشارکت با فرد دیگری داشته باشد باید این شریک به آموزش و پرورش معرفی شود و حتی گاهی پیش آمده شرکا با هم به توافق نرسیده و دچار مشکلاتی شوند اما نمی توانیم نسبت به شرایط دانش آموزان بی تفاوت باشیم بنابراین هرگونه تغییر در حوزه سرمایه گذاری و تغییر مدیریت باید به اطلاع آموزش و پرورش برسد.

 

وی افزود: مدرسه ابتدا باید ثبت شرکت ها شده باشد و پس از آن دعوت عمومی انجام شود و این مساله نیز باید به تایید آموزش و پرورش برسد در واقع فرایند تاسیس باید با توجه به قانون مصوب سال ۹۵طی شود و از توسعه مدارسی که بدون مجوز از آموزش و پرورش اقدام به ثبت نام می کنند، جلوگیری می شود.

 

گرد بیان کرد: هیچ فرد یا افرادی بدون اخذ مجوز از آموزش و پرورش حتی در قالب کار خیر یا ایجاد عدالت آموزشی برای کاهش بازماندگان از تحصیل حق تاسیس مدرسه ندارند چراکه مدرسه واحد آموزشی حاکمیتی است و قبل از ورود افراد باید صلاحیت آنها مورد تایید باشد و حتی هرگونه تغییر مکان مدرسه نیز پیش از اقدام باید به آموزش و پرورش اطلاع رسانی شود.

 

پایان پیام/260

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

روایت دانشجویانی که مدرسه می سازند

خبرگزاری شبستان:خیلی از جوانان نیک اندیش دانشجو یا تحصیل کرده هستند، یکی پزشک است، دیگری مهندس، آن یکی معمار است و دوستش وکیل. از سراسر ایران جمع می شوند به نقطه صفر مرزی برای نبرد با فقر و محرومیت می روند.

اخبار برگزیده شبستان