خبرگزاری شبستان

یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸

الأحد ٢١ رمضان ١٤٤٠

Sunday, May 26, 2019

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : قرآن و معارف - حوزه های علمیه زمان :   ۱۳۹۶/۳/۲۹ - ۱۱:۰۷ شناسه خبر : ۶۳۶۶۰۷
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:
دیدن جمال زیبای الهی با رعایت تقوا ورع ممکن است
خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: رعایت تقوا و ورع سبب می‌شود چشم دل انسان به جمال زیبای الهی بینا ‌شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم یک شنبه 28 خرداد به مناسبت ماه مبارک رمضان در حسینیه همدانیها به سخنرانی پرداخته و اظهار داشت: جمیل از اسم‌های خداوند است چراکه ذات، صفات و اعمال خداوند همه زیبا است.

وی افزود: عالم هستی با همه زیبایی‌هایی خود نشان از جمیل بودن خداوند دارد.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به اینکه انسان برای دیدن زیبایی‌های ظاهری و باطنی هستی باید چشم بینا داشته باشد، بیان داشت: قرآن کریم یکی از تجلیات زیبایی خداوند در قالب کلام است اگر حضرت زینب(س) در کربلا چیزی جز زیبایی ندیدند به این علت بود که آن چشم بینا زیبابین را داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه خداوند زیبایی را دوست دارد، عنوان کرد: اگر کافران زیبایی قرآن کریم را مشاهده نمی‌کنند دلیل بر رد زیبایی این کلام الهی نیست بلکه آنها کور هستند.

وی افزود: پیامبر اسلام(ص) هیچ گاه دلخوش به مادیات نبودند بلکه زیبایی عبادت ایشان را آرام می‌کرد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: خدای زیبایی آفرین از انسان های مومن انتظار دارد که کلام زیبا و نیکو بر زبان برانند.

این مفسر قرآن کریم عنوان کرد: اشخاصی که بر اساس دستورات الهی عمل می‌کنند از خداوند کسب زیبایی می‌کنند و کسانی که به درک عمیق برسند شاید در این راه جان دهند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان خاطرنشان کرد: اگر انسان از گناه و حرام ها پرهیز کند یعنی تقوا و ورع داشته باشد چشم دل او به جمال زیبای الهی بینا می‌شود.

 

پایان پیام/487

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

شبستان بررسی می‌کند

فلسفه قرآن بر سر گرفتن در شب‌های احیاء

شیخ عباس قمی چهارمین عمل مستحب شب قدر را به این صورت توضیح می‌دهد که: قرآن را بر سر خود می‌گذارند و خداوند را به حق قرآن و حق کسی که با قرآن فرستاده شده یعنی پیامبر اسلام(ص) و به حق هر زن و مرد مؤمنی که در قرآن مدح شده، قسم می‌دهند... .

اخبار برگزیده شبستان