خبرگزاری شبستان

یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶

الأحد ٣ المحرّم ١٤٣٩

Sunday, September 24, 2017

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : قم - زمان :   ۱۳۹۵/۱۱/۲۹ - ۱۴:۱۷ شناسه خبر : ۶۱۰۶۸۶
دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور:
هنر امام خمینی(ره) تبیین فلسفه «انتظار» بود
خبرگزاری شبستان: حجت‌الاسلام‌والمسلمین سلیمانی گفت: دو نوع انتظار در تاریخ شیعه وجود دارد، یک نوع انتظار، انتظار ویرانگر است که از بطن آن انجمن حجتیه درست می‌شود، یک نوع انتظار هم انتظار سازنده است که امام خمینی(ره) هنرمندانه آن را تبیین و ترویج کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا سلیمانی، دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، در خصوص اولین نشست تخصصی معاونین آموزش و فرهنگ بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) و مدیران کانون‌های تخصصی مهدویت و ولایت ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور ابراز داشت: از نگاه قرآن کریم اگر جامعه بشری می‌خواهد در مسیر متعالی و پیشرفت حرکت کند، باید محوریت مسجد را مورد توجه بیشتری قرار دهد زیرا این مهندسی خداوند برای حیات جامعه بشری است.

 

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی افزود: در سوره انبیاء(آیه 145) سخن از زبور است (و لقد کتبنا فی الزبور) اما در ادامه اینن آیه شریفه تفسیر و دلیل اساسی هدم جدایی دین از سیاست نهفته است، زیرا قرآن کریم واضح بیان می‌کند که عباد صالح وارث حقیقی زمین هستند و برای حکومت صالحان دو شرط "بندگی خدا" و "عمل صالح" ارزش و ملاک است.

 

رمز موفقیت امام خمینی(ره) خودسازی بود

 

وی اذعان داشت: در تاریخ شیعه دو نوع انتظار، انتظار سازنده و انتظار ویران گر تبین شده است؛ انتظار سازنده انقلابی و جهادی، به وضعیت موجود راضی نیست و معتقد است مبارزات حضرت مهدی(عج) در زمان ظهور آخرین حلقه از حلقات حق علیه کفر است.

 

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: انتظار سازنده شورآفرین و موجب استحقاق عملی اسلام ناب محمدی(ص) در متن جامعه است و این انتظار در حقیقت از آیه‌های قرآن مجید استخراج شده است، به عنوان مثال سوره مبارکه یوسف دقیقا بیانگر همین مطلب است در همین سوره خداوند متعال می‌فرماید از انتظار نباید مایوس و ناامید شوید.

 

وی تاکید کرد: انتظار وایرانگر یعنی انتظار ی که از تفسیر نادرست و اشتباه  آیات و روایات استخراج شده است، معتقدین به این نوع از انتظار احساس یاس و ناامیدی می‌کنند و اعتقاد دارند در شرایطی که جبهه حق به طور کامل نابود شده، منجی بشریت ظهور خواهد کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی ابراز داشت: معتقدین به انتظار ویرانگر چون دست شان خالی از دست روحانیت است و روحانیت در اصل و اساس امورشان نیست دچار نتیجه گیری اشتباه از آیات قرآن کریم و روایات متعدد شده اند، در حقیقت هنر مرحوم امام (ره) این بود که فلسفه انتظار سازنده را در مقابل انتظار ویرانگر مطرح کرد.

 

وی تصریح کرد: هنر مرحوم امام(ره) این بود که امروز این جمع دغدغه مند در باب مهدویت گرد همدیگر جمع شده است، اندیشمندان غربی امید به آینده ندارند و اساسا عنصر خوشبینی را نمی توانند در خود زنده و سازنده نگاه دارند، ولی در اسلام دقیقا عکس همین موضوع مستند هست و تشویق به ترویج خوشبینی برای یاوران و منتظران صاحب الزمان(عج) در آیات و روایات عیان و آشکار است.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اواین نکته ای که در باب مهدویت باید مورد توجه قرار بگیرد "خودسازی" است، زیرا در پایان راه این صالحانی که خودسازی کرده اند وارث راه و حکومت زمین خواهند بود.

 

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی بیان داشت: اگر ما خودسازی نکرده باشیم نمی توانیم دست دیگران را بگیرم در مثل است هر چه یک بادکنک بزرگ تر می‌شود سوراخ این بادکنک هم بیشتر و بیشتر می‌شود، مهدویت تعارف بردار نیست از خیلی از چیزها باید گذشت اما اول از خود باید عبور کنیم.

 

وی در ادامه افزود: رمز موفقیت مرحوم امام(ره) و این انقلاب خودسازی بود، امام(ره) به صورت اتفاقی زمانی که در نجف تدریس داشتند غیبت فردی را شنیدند، سه روز تب کردند و پانزده روز درس ایشان تشکیل نشد درسی که در ایام شهادت فرزند عزیزشان حاج آقامصطفی(ره) حتی تشکیل می‌شد.

 

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در پایان گفت: مرحوم امام(ره) حتی در آداب نامه نگاری‌های انقلابی خود به شدت تقوا به خرج می‌دادند که مبادا کلمه یا جمله ای را بنویسند که حود به آن عمل نمی کنند، دومین مسئله "دیگر سازی" است به عبارت دیگر کمک به خودسازی دیگر افراد جامعه می‌باشد و سومین مسئله موضوع شبکه سازی متحد است بدون شبکه سازی مردمی و مخلص کار امام زمان(عج) به ثمر نمی شیند.

 

وی با بیان جایگاه عظیم و والای مساجد در جامعه مسلمان، ابراز داشت: طبق تعاریف سوره مبارکه توبه چهارمین مسئله مسجد سازی است که اگر این چهار اصل اساسی در جامعه انجام شود سعادت و الطاف الهی در آن جامعه نازل می‌شود.

 

ظهور امام زمان(عج) در مسجد است

 

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی تاکید کرد: من معتقدم پایگاه ولایت، مسجد است زیرا اصل آیه ولایت در مسجد نازل شده است، پیامبر مصطفی(ص) نیز اولین کارشان در روستای قبا ساخت مسجد بود و در حادثه عظیم و خطیر غدیرخم هم پیامبر به حضرت علی(ع) امر کردند تا بعد از ایشان در این مکان مسجدای با همین عنوان ساخته شود تا زلف ولایت با مسجد گره بخورد.

 

وی با ابراز تاسف و تاثر اذعان داشت: اما این وهابیت ملعون اولین جنایتی که بعد از به قدرت رسیدن در عربستان مرتکب شد، زدن اصل و ریشه این مسجد مطهر است که با دستان مبارک حضرت(ع) ساخته شده بود.

 

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور خاطرنشان کرد: وهابیت از هیج عمل و جنایتی فروگذار نکرد تا شاید بتواند اصل ماجرای غدیر و ولایت به حق مولای متقیان حضرت علی(ع) را انکار کند، آن مسجد را ویران و تبدیل به بزرگراه کرد تا بویی از ولایت در آن مکان به مشام نرسد.

 

پایان پیام/347

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

توصیه‌های آیت‌الله مکارم شیرازی به مداحان و عزاداران حسینی

خبرگزاری شبستان: آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در بیانیه ای به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم ، توصیه هایی را خطاب به مبلغان، خطبا، مداحان و عزاداران حسینی بیان کرد.

اخبار برگزیده شبستان