خبرگزاری شبستان

شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵

السبت ٢٢ ربيع الثاني ١٤٣٨

Saturday, January 21, 2017

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : فرهنگ و ادب - سینما و تلویزیون زمان :   ۱۳۹۵/۱۰/۲۲ - ۱۶:۵۶ شناسه خبر : ۶۰۰۹۲۸

مجموعه مستند سردرهای تاریخی تهران تولید شد
خبرگزاری شبستان: مستند سردرهای تاریخی تهران با معرفی نمادهای شهری در معماری تهران به کارگردانی امید غریبی و در موسسه تصویر شهر تولید شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی موسسه تصویرشهر، مجموعه مستند سردرهای تاریخی تهران در 6 قسمت 6 دقیقه‌ای به کارگردانی و تهیه‌کنندگی موسسه تصویر شهر تولید شد. 

هدف از تولید این مجموعه مستند بررسی مردم شناختی نمادها در معماری شهر تهران است؛ چرا که نمادهاي شهري نشان دهنده هويت يک شهر هستند. نشانه هایی چون حضور قرآن در زندگی ایرانیان، تبرک جستن یا بهره گیری از مفاهیم این کتاب آسمانی در ورودی منازل و نمادهای حاوی نشانه های قدرت و غرور که از گذشته تاکنون در برخی از سردرهای تهران خودنمایی می کنند.

این مجموعه مستند بعد از 4 ماه کار، آماده نمایش شده است.

بر اساس این گزارش، امید غریبی کارشناس عکاسی و فارغ التحصیل مدرسه عالی سینماست که فیلم های کوتاه اسیر رنگ، بدون عنوان، ریگ و جنگ و مجموعه صد قسمتی پل های تاریخی ایران را کارگردانی کرده است.

عوامل تولید مجموعه مستند «سردرهای تاریخی تهران» عبارتند از: کارگردان: امید غریبی، نویسنده و محقق: سیده پروین آریا دوست، دستیار کارگردان: امیرحسین نوش آذر، تدوین گر: نوید مرادی، تصویربردار: مجید باقرزاده، عکاس: میثم نوش آذر و گوینده متن: علیرضا جهادی، تهیه‌کننده: موسسه تصویر شهر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران.  

پایان پیام/294

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

درباره دبیری جشنواره تئاتر فجر؛

سرگیجه آور شبیه یک بندبازی!

خبرگزاری شبستان: لازم نیست دبیر جشنواره فجر بوده باشید تا بدانید چه بار سنگینی روی شانه های چنین دبیری است. اساسا راضی نگه داشتن منتقدان با رعایت انبوه مصلحت ها و چیزهای دیگر، چیزی شبیه بندبازی است. باید بین ایده آل ها و واقعیت راه بروید و نیفتید.

اخبار برگزیده شبستان