خبرگزاری شبستان

پنج شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۶

الخميس ٣ ذو القعدة ١٤٣٨

Thursday, July 27, 2017

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : مسجد و کانون ها - فعالیتهای مساجد زمان :   ۱۳۹۵/۱۰/۲۲ - ۱۲:۴۴ شناسه خبر : ۶۰۰۸۴۵

فاصله مساجد و مدارس را کم کنیم
خبرگزاری شبستان: مديركل آموزش و پرورش شهرستان های تهران با بیان اینکه فاصله مساجد و مدرسه را کم کنیم، گفت: دشمن با تضعیف مساجد و دوری فضای تعلیم و تربیت از آن ها به دنبال ضربه زدن به جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، عبدالرضا فولادوند، در مراسم امضای تفاهم نامه مرکز رسیدگی به امور مساجد با اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران که صبح امروز در مجتمع محراب این مرکز برگزار شد، با اشاره به اینکه نیروی انسانی، بزرگترین داشته یک جامعه در پیشرفت و پسرفت آن به شمار می‌آید، گفت: تعلیم و تربیت اهمیت بسیار ویژه ای دارد به ویژه در جوامعی که حول قرآن و سفارش پیامبر (ص) شکل گرفته اند.

 

وی با بیان اینکه با نگاهی به تاریخ تمدن اسلامی، متوجه می شویم که نقش مساجد جدا از تعلیم و تربیت نیست، اظهار کرد: در ایجاد تمدن اسلامی که پیامبر (ص) سنگ بنای آن را گذاشتند و نیز در تمدن اروپا، فاطمیون در مصر و سلسله حکومت ها در ایران و هند، نیروی انسانی نقش اول را در تعلیم و تربیت داشته است.

 

مديركل آموزش و پرورش شهرستان های تهران، اظهار کرد: با ظهور و بروز استعمارگران و توسعه کشتیرانی، که ابزاری برای استعمار بود، استعمارگران به نقش کلیدی مساجد، حوزه و مراکز تعلیم و تربیت اشراف یافتند و به دنبال تضعیف آن ها برآمدند و از سویی در کنار یورش غیرعلمی به مساجد و تضعیف اسلام با ایجاد فرق سنی و شیعه مانند وهابیت و بهاییت در راستای تضعیف پایگاه تعلیم و تربیت و تضعیف مساجد که نقش تعیین کننده ای در تعلیم و تربیت جامعه داشتند، تلاش کردند تا از این طریق ضربه مهلکی به جامعه اسلامی وارد کنند.

 

فولادوند با اشاره به اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) دوباره به تمدن اسلامی جان تازه ای داد، خاطرنشان کرد: این تمدن به دنبال نزدیکی مجموعه آموزش و پرورش با مسجد بود و در حال حاضر شاهد هستیم که احکام الهی و اصول تعلیم و تربیت نبوی در مجموعه آموزشی ما حاکم شده است و ما به عنوان وارثان انقلاب اسلامی باید به نقش این نوع از تعلیم و تربیت به خوبی واقف باشیم.

 

وی با اشاره به تقدیم 36 هزار شهید دانش آموز و 5 هزار فرهنگی در دوران دفاع مقدس از جامعه آموزش و پرورش به انقلاب اسلامی ایران، گفت: این مهم نشان از ظهور و بروز احکام دینی در آموزش و پرورش دارد و باید این هم افزایی و همزبانی تداوم داشته باشد.

 

مديركل آموزش و پرورش شهرستان های تهران با بیان اینکه بیش از 50 درصد مباحث آموزش و پرورش برگرفته از مباحث دینی هستند، گفت: باید در راستای تبلور اقدامات دینی و جذب دانش آموزان به مساجد تلاش بیشتری داشته باشیم.

 

فولادوند گفت: علاوه بر تجهیز مساجد باید در زمینه آسیب های عمیق اجتماعی که جامعه به آن مبتلا است تلاش های گسترده ای داشته باشیم به ویژه در شهرستان‌هایی که در آن ها به نوعی با فرهنگ های متعدد و مهاجرت های گوناگون حتی از فرق گوناگون مواجه هستیم، نیاز است که در این زمینه مهندسی اساسی شکل بگیرد و با ایجاد مراکزی برای تعلیم و تربیتی که نشات گرفته از عقلانیت است، تلاش بیشتری کنیم.

 

وی گفت: در حال حاضر دشمن از طریق تهاجم فرهنگی برای دستیابی به اهداف خود دلارهای بسیاری خرج می کند بنابراین ما نیز باید در این زمینه هزینه کنیم و با برنامه ریزی هایی در درازمدت و کوتاه مدت، فاصله مساجد و مدرسه را کم کنیم که از جمله ثمرات آن نتیجه بخشی در این دنیا و ذخیره ای برای آخرت ما است.

 

 

 

پایان پیام/40

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

یک نماینده سابق مجلس:

بانوان جوان در اداره مساجد سهیم باشند

خبرگزاری شبستان: یک کارشناس دینی بر لزوم فراهم کردن زمینه حضور دختران جوان در مساجد تاکید کرد و گفت:توجه به مطالبات دختران جوان در مساجد حضور آ‌نان را در این خانه‌های خدا، همیشگی می‌کند.

اخبار برگزیده شبستان