خبرگزاری شبستان

یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶

الأحد ٠ ربيع الأوّل ١٤٣٩

Sunday, November 19, 2017

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : فرهنگ و ادب - تئاتر و هنرهای تجسمی زمان :   ۱۳۹۵/۱۰/۱۹ - ۱۵:۲۸ شناسه خبر : ۶۰۰۱۸۳
سلمان حسینی در نشست گروه چریکه در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر:
«چریکه» مقام های باستانی تنبور را روایت می کند
خبرگزاری شبستان:سرپرست گروه موسیقی چریکه با بیان اینکه رپراتور ما بر اساس مقام های باستانی تنبور است،گفت: موسیقی تنبور به شکل های مختلف با اشعار مولوی و شعرای دیگر در تهران معرفی شده اما با این شکل کمتر شنیده و ارایه شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست گروه چریکه در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر با حضور سلمان حسینی امروز یکشنبه 19 دی ماه در تالار وحدت برگزار شد.

 

سلمان حسینی، سرپرست گروه موسیقی چریکه در این نشست گفت: چریکه به معنای فریاد ناخودآگاه که متاسفانه در فرهنگ کردی هم دارد هم از بین می رود، گروه ما گروه تنبور است، رپراتور ما بر اساس مقام های باستانی کشور تنبور است، سازبندی 4 تنبور یک عود، یک رباب، یک کمانچه و کوبه ای ها، سه برادرم و من تنبور می زنیم و عود را حامد شمس می زند کمانچه را میلاد موسوی و مقام خوانمان هم حسینی است.

 

وی افزود: برای اولین بار این گروه در فجر شرکت می کند، برخی از فرهنگ ها احتیاج به حمایت دارند این برایمان قابل درک است موسیقی نواحی یک اصل است و همه موسیقی هایی که در مرکز جریان دارد بر روی این پیشنه ها سوار است و موسیقی تهران بر موسیقی های از کردستان، بلوچستان، غرب و شرق ایران و انواع موسیقی آن می چرخد.

 

سرپرست گروه موسیقی چریکه  اظهار داشت: خیلی از گروه ها متاسفانه شناخته شده نیستند که بلیت فروشی کنند، ولی ما پیشینه مان را حفظ می کنیم ما برای جذب سلیقه مخاطب نمی آییم موسیقی اصیل مان را تغییر بدهیم ما باید موسیقی که در سینه پیرمردها می تپد را ارایه دهیم تا رو به فراموشی نرود. برای بلیت فروشی و جذب مخاطب نباید این موسیقی را فراموش کنیم. این موسیقی مقامی و عرفانی هدفی را دنبال می کند که موسیقی های دیگر دنبال نمی کنند.

 

سلمان حسینی اظهار داشت: موسیقی تنبور به شکل های مختلف با اشعار مولوی و شعرای دیگر در تهران معرفی شده اما با این شکل کمتر شنیده و  ارایه شده است که ما در  این کنسرت این کار را می خواهیم انجام بدهیم.

 

پایان پیام/32

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

«اکران فیلم‌های خارجی» در گفت‌وگو با بابک کریمی:

اکران فیلم‌های خارجی به سالن‌داران کمک می کند

خبرگزاری شبستان: یک بازیگر معتقد است: فیلم های خوب سینمای ایران در کنار فیلم‌های خارجی دچار مشکل نمی شوند و راه خود را پیدا خواهند کرد.

اخبار برگزیده شبستان