خبرگزاری شبستان

پنج شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۶

الخميس ٢ رجب ١٤٣٨

Thursday, March 30, 2017

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : قرآن و معارف - وقف و امامزادگان زمان :   ۱۳۹۵/۱۰/۱۸ - ۱۴:۱۸ شناسه خبر : ۵۹۹۸۴۴
رئیس سازمان اوقاف:
سندراهبردی روابط عمومی تدوین شود/ شناسایی ۱۰ هزار رقبه موقوفات در کشور
خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف با تبیین دستاوردهای این سازمان در سال های اخیر بویژه راه اندازی سامانه جامع مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه از شناسایی ده هزار رقبه موقوفات در سطح کشور از طریق این سامانه خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام محمدی پیش از ظهر امروز در گردهمایی سراسری مدیران و کارشناسان روابط عمومی ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر کشور با اشاره به اینکه یکی از اقدامات موفق این سال های سازمان اوقاف ایجاد سامانه جامع مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه در سراسرکشور براساس برنامه توسعه پنجم کشور است، تصریح کرد: براساس اطلاعات موجود ما در هیچ یک از کشورهای که دارای اوقاف هستند، چنین تجربه ای دیده نمی شود و دردیدار مسئولان اوقاف جمهوری اسلامی ایران با برخی از کشورها آنها خواستار بهره گیری از تجربه راه اندازی این سامانه هستند لذا ضرورت دارد تجربیات این سازمان توسط روابط عمومی ها به زبان های خارجی ترجمه شود .

حجت الاسلام محمدی در همین زمینه خواستار تقویت حوزه بین الملل در روابط عمومی در سازمان اوقاف شد و افزود: در این حوزه کارهای بسیاری وجود دارد که بر زمین مانده و باید با جدیت دنبال شود.

رئیس سازمان اوقاف یکی از رویکردهای ضروری در اطلاع رسانی روابط عمومی ها را  تبیین مزایا و برکات فرهنگ وقف برشمرد و افزود: هم اکنون در سطح کشور بیش از 133 بیمارستان موقوفه، صدها مدرسه، دانشگاه، حوزه علمیه، مسجد، حسینیه و مراکزدینی وقفی وجوددارد و آحاد مختلف مردم بدون اینکه اطلاع چندانی داشته باشند از این سرمایه عظیم وقف بهره مندند.

وی تاکید کرد: روابط عمومی ها باید با یک برنامه ریزی مستمر، جامع و همه جانبه این سرمایه عظیم را به مردم معرفی کنند.

حجت الاسلام محمدی یکی دیگر از ویژگی های سنت حسنه وقف را ماندگاری و جاودانگی آن در قیاس با سایر امور خیر و صدقات دانست و تاکید کرد: اگر برخی از نواقص و کاستی های موجود در ادارات اوقاف که در سایر دستگاه ها هم وجود دارد به پای وقف نوشته شود و مردم را نسبت به این سنت ماندگارو حکم الهی بدبین کنند این ظلم به نظام اسلامی و این حکم الهی است و مرتکبان دچار عقوبت  الهی خواهندشد .

وی تاکید کرد: رویکرد فعلی سازمان اوقاف بازگرداندن وقف به وقفیت و اجرای امینانه نیات واقفان که در مسیر اهل بیت و سیدالشهدا(ع) است می باشد و در این راه باید با قاطعیت و البته منطقی ومستدل در عرصه های مختلف رسانه ای از حقوق وقف و موقوفات دفاع کرد.

حجت الاسلام محمدی در ادامه با بیان اینکه روابط عمومی ها باید از کارهای خوب و اقدامات ارزشمند با قاطعیت دفاع کنند و شک و دودلی به خود راه ندهند تاکید کرد: یکی از کارهای مهم این سال ها در سازمان اوقاف قرار گرفتن متن وقف نامه ها  در سامانه جامع موقوفات، جمع آوری اسناد وقفی و مکانیزه کردن کلیه فعل و انفعالات مالی  است که باید از طریق رسانه و با زبانی هنرمندانه و همراه با مصداق برای مردم و صاحب نظران و اقشار مختلف تبیین شود.

 رئیس سازمان اوقاف یکی دیگر از وظایف روابط عمومی ها در عرصه اطلاع رسانی را تبیین خدمات اوقاف به متولیان دانست و افزود: روابط عمومی ها باید زمینه مناسبی را برای ارائه گزارش عملکرد اوقاف به متولیان موقوفات که هم اکنون در زمینه های مختلف از آن بهره مندند، فراهم کنند.

 وی برگزاری گردهمایی تخصصی با حضوراستادان و صاحب نظران و اخذ دیدگاه های آنها، تعامل با دانشجویان، طلاب و اصناف و بیان دستاوردهای موقوفات با زبانی جذاب و همراه با مستندات را از دیگر ضروریات روابط عمومی ها برشمرد و خواستار تدوین سند راهبردی روابط عمومی و نقشه راه  برای اطلاع رسانی موثر و هدفمند شد

پایان پیام/345

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

تبلیغ و مبلغ از منظر شهید مطهری – بخش پنجم

تفاوت پیامبران با فلاسفه در چیست؟

خبرگزاری شبستان:پیغمبران نیامده اند که فقط مدعاهایی را وارد عقل مردم بکنند. فلاسفه، کاری که دارند، هر اندازه موفق بشوند، این است که سخنی را تا عقل مردم نفوذ می دهند، اما از آن بیشتر دیگر نه.

اخبار برگزیده شبستان