خبرگزاری شبستان

پنج شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۸

الخميس ١٨ رمضان ١٤٤٠

Thursday, May 23, 2019

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : خوزستان - زمان :   ۱۳۹۵/۸/۲۳ - ۱۱:۲۶ شناسه خبر : ۵۸۷۵۹۵
با حضور رئیس جمهور؛
مرکز کنترل ترافیک راه آهن جنوب افتتاح شد
خبرگزاری شبستان: مرکز کنترل راه آهن جنوب (CTC) تهران_ اهواز امروز(۲۳ آبان) با حضور دکتر روحانی در اهواز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور، در این مراسم با تقدیر از شرکت راه آهن و وزارت راه و شهرسازی بابت آماده سازی و افتتاح این طرح بزرگ، گفت: اینکه چنین طرحی به دست متخصصان ایران صورت می گیرد، بسیار باعث افتخار است.

 

وی افزود: خوشبختانه مرکز کنترل ترافیک راه آهن جنوب (CTC) که بر همه قطارها و مسیر آهن تهران تا اهواز نظارت می کند، طرح بسیار خوبی است که علاوه بر اینکه زمان سفر تهران تا اهواز را کاهش می دهد، سلامت عبور و مرور در راه آهن را هم افزایش می دهد.

 

رئیس جمهور، از انجام دو خطه کردن خط آهن اهواز_ بندر امام خمینی و دو خطه کردن مسیر راه آهن اهواز_ اندیمشک که به زودی اجرا می شود، خبر داد و اضافه کرد: این طرح ها در نهایت باعث کاهش آلودگی و ترافیک در اهواز می شود.

 

وی اصلاح و نوسازی مسیر راه آهن جنوب را در افزایش امنیت تردد تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه راه آهن باید در آینده بخش مهمی از حمل و نقل در کشور را به عهده بگیرد، اصلاح و نوسازی و دو خطه کردن مسیرهای راه آهن بسیار کار مناسبی است.

 

لازم به ذکر است، پروژه علائمی کردن محور جنوب با اعتبار اولیه سه هزار میلیارد ریال، با هدف الکترونیکی کردن علائم ۶۷ ایستگاه محور جنوب (حدفاصل تهران، بندرامام خمینی، خرمشهر)، توسط راه آهن جمهوری اسلامی ایران اجرا شده است.

 

عملیات اجرایی این پروژه که پیشرفته ترین مرکز کنترلی ریلی کشور و دارای سیستم های بروز کنترلی و هدایت قطار در جهان است، در سال ۹۲ آغاز و به عنوان مرکز کنترل ترافیک مرکزی محور جنوب(CTC) در نظر گرفته شد.

 

این پروژه به منظور بالا بردن ضریب ایمنی، به علت متمرکز شدن کنترل ترافیک و کمتر شدن نقش عوامل انسانی و همچنین امکان بررسی آنی و تنظیم و تفکیک سیر و حرکت وسایط نقلیه ریلی طراحی، نصب و اجرا شده است.

 

پایان پیام/72

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

نماینده ولی فقیه در خوزستان:

شکاف طبقاتی و محرومیت نتیجه عمل نکردن به دستورات قرآن است

حجت الاسلام موسوی فرد، با بیان اینکه فقیر و محروم در نظام اسلامی ما معنا ندارد، گفت: مشاهده شکاف طبقاتی و محرومیت در خوزستان به خاطر این است که به طور کامل نتوانستیم به دستورات قرآن عمل کنیم.

اخبار برگزیده شبستان