خبرگزاری شبستان

یکشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۶

الأحد ٢٧ جمادى الثانية ١٤٣٨

Sunday, March 26, 2017

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : مهدویت - مهدی باوران زمان :   ۱۳۹۵/۵/۲۴ - ۱۰:۱۵ شناسه خبر : ۵۶۲۶۹۱

دست تحریف در مباحث مهدوی نیز راه یافته است
خبرگزاری شبستان: هیچ یک از فرق اسلامی در ضرورت وجود مهدی علیه السلام اختلاف ندارند؛ ولی در نسب و شجره ایشان اختلاف است. شیعیان به گواهی بسیاری از روایات اسلامی بر این باور صائب اند که او ازشجره طیبه آل محمد صل الله علیه وآله است.

گروه مهدویت خبرگزاری شبستان: هیچ یک از فرق اسلامی در ضرورت وجود مهدی علیه السلام اختلاف ندارند؛ ولی در نسب و شجره ایشان اختلاف است. شیعیان به گواهی بسیاری از روایات اسلامی بر این باور صائب اند که مهدی عجل الله تعالی فرجه از شجره طیبه آل محمد صل الله علیه وآله و نهمین فرزند حسین بن علی بن ابی طالب است.

 

بزرگان و دانشمندان دنیای اسلام نیز بر همین اعتقادند. علامه شعرانی در کتاب شریف «یواقیت» از «فتوحات» عارف نامدار محیی الدین ابن عربی ذیل عنوان «اشراط الساعة» می گوید: «عبارت محیی الدین درباب 366 از فتوحات چنین است: بدانید که خروج مهدی حتمی است... و او از عترت رسول الله صل الله علیه وآله و از فرزندان فاطمه است و جد او حسین بن علی و پدر او حسن عسکری، فرزند امام علی نقی فرزند محمد تقی، فرزند امام علی الرضا، فرزند امام موسی کاظم، فرزند امام محمد باقر، فرزند امام زین العابدین علی، فرزند امام حسین، فرزند امام علی بن ابی طالب می باشد.»

 

این گونه ضبط دقیق اسماء اهل بیت علیهم السلام نشان اهمیت موضوع و همت بزرگان و دانشمندان علوم الهی در صیانت افکار جامعه است، در حالی که در فتوحات کنونی اثری از این عبارت ها به چشم نمی خورد و به جای آن، عبارت مبهم و گمراه کننده «جده الحسن بن علی بن ابی طالب» نهاده شده است، در حالی که شعرانی این مطلب را در سال 958 هجری قمری نوشته و چنین می گوید: عمر شریف حضرت مهدی علیه السلام در این تاریخ 706 سال می باشد.

 

از اختلاف نقل شعرانی با آنچه در کتاب های کنونی فتوحات است روشن می شود که دست تحریف در برخی کتاب هایی که درباره قرآن یا عترت نوشته شده راه یافته است هرچند متن قرآن از هرگونه دستبری مصون بوده و خواهد بود.

 

 

منبع: «امام مهدی(عج)، موجود موعود» تالیف آیت الله جوادی آملی  

پایان پیام/99

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

زندگی به سبک انتظار...

ارتباط پوشش و انتظار/لباس منتظر باید مظهر «وَ لِبَاس التَّقْوَی ذَلِك خَیرٌ» باشد

خبرگزاری شبستان: مدیر گروه اخلاق و تربیت مرکز تخصصی مهدویت گفت:  تقوای الهی در انتخاب لباس از سوی منتظران باید رعایت شود؛ مراد از پوشش اعم از لباس و یا چهره آرایی و آرایش است که در این رابطه منتظران باید تقوای الهی را رعایت کنند.

اخبار برگزیده شبستان