خبرگزاری شبستان

چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸

الأربعاء ١٨ شعبان ١٤٤٠

Wednesday, April 24, 2019

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : خراسان رضوی - زمان :   ۱۳۹۵/۵/۷ - ۰۸:۴۰ شناسه خبر : ۵۶۱۷۰۹

توجه به جریان علمی و عملی از ویژگی‌های نظام است
خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه در حوزه جهاد و عمل مشکل داریم، افزود: توجه به جریان علمی و عملی از ویژگی‌های نظام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد عصر (۶ مرداد) در اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور که در تالار امام علی‌(علیه السلام) دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، با تأکید بر اینکه برگزاری این همایش در جوار امام هشتم همایش پربرکتی خواهد بود، خطاب به مسؤولان دانشگاه گفت: در حوزه باورمندی تردید نکنید چراکه مشکلی که جامعه ما به آن مبتلاست این است که در حوزه جهاد و عمل مشکل‌ داریم و وجود تردید در افراد باعث ثروت‌اندوزی و مال‌اندوزی شده است. ‌

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: در رشته‌های مختلف علمی فقط رشته‌های پزشکی است که آمیختگی علم و عمل در آن وجود دارد و در بقیه رشته‌ها میان علم و عمل فاصله است و عمل علم را کامل می‌کند و علم در جریان عملیاتی رشد می‌کند و هر کدام از شما باید به آمیختگی علم و عمل توجه کنید.

 

وی با اشاره به اینکه دانشگاه دارالتربیت نیست، افزود: باید دانشجو را در حوزه علمی و تخصصی پرورش داد نه صرفاً اخلاقی مطلق و جامع زیرا تربیت و پرورش در مراحل قبل از جوانی باید صورت گیرد و این‌گونه حرکت‌ها در قشر جوان دانشجو به نتیجه نمی‌رسد یا نتیجه معکوس می‌دهد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با ابراز تأسف از اینکه برخی مدیران و مسئولین دانشگاه توجهشان صرفاً به مسائل فرهنگی مطلق در جامعه است، تصریح کرد: این رویکرد اثرگذار نیست چراکه دانشگاه متولی فرهنگ و فرهنگ‌سازی نیست، بلکه محل پرورش افراد در بستر تخصص است و به کار بردن تخصص بهترین نقش تربیتی را در دانشگاه خواهد داشت.

 

آیت الله علم‌الهدی با بیان اینکه در حوزه درمان و اجرای مبانی پزشکی آنچه مهم است مسأله تردید نداشتن است، تصریح کرد: اگر در یک فرد تردید به وجود نیاید می‌تواند به‌جای هزار نفر تأثیرگذار باشد.

 

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات حوزه بهداشت برعهده گرفتن مسائل درمان است، افزود: وزیر بهداشت، ابتدا وزیر بهداشت است سپس وزیر درمان و بعد از آن وزیر آموزش است اما نباید مدیریت دانشگاهی معطوف به مسائل درمانی شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: آمیختگی علم و عمل و پرورده شدن مسئولین آموزش کشور در حوزه مدیریتی به‌خوبی ملموس است و برجسته‌ترین متخصص‌ها صرفاً عنصر اجرایی و نسبت به جریان‌های فکری بیگانه می‌شوند.

 

وی تصریح کرد: در عرصه مدیریت‌های دانشگاهی و علوم پزشکی مشکل این است که افراد عرصه‌های مدیریتی سنگین را قبول نمی‌کنند و اگر اخلاص شما نبود هیچ‌وقت حاضر نمی‌شدید این مسؤولیت را بپذیرید.

 

آیت الله علم‌الهدی، مدیریت درمان را در دل علم و دانش دانست و خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های این نظام این است که به جریان علمی و عملی توجه دارد و اینکه در مدیریت دانشگاه مدیریت درمانی بر آموزش مقدم شده اشکال دارد و امیدواریم که تناسب آن حفظ شود.

پایان پیام/483
کلید ‫واژه‌ها:
|
|
|

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

نشر اصل استکبارستیزی در جریان دفاع مقدس عامل موفقیت در روابط بین الملل است

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه امروز جامعه هنری، صداوسیما و رسانه‌ها مدیر دفاع مقدس شده‌اند که نباید اینگونه باشد، گفت: زمانی در روابط بین‌الملل و سیاست خارجه موفق خواهیم بود که اصل استکبارستیزی در جریان دفاع مقدس را نشر دهیم.

اخبار برگزیده شبستان