خبرگزاری شبستان

یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸

الأحد ٢١ رمضان ١٤٤٠

Sunday, May 26, 2019

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : قم - زمان :   ۱۳۹۵/۴/۹ - ۱۰:۵۴ شناسه خبر : ۵۵۴۸۶۶

آزادی قدس سد غیبت را می شکند
خبرگزاری شبستان:یکی از پیشگویی های صریح ، قطعی و روشن که تکلیف مؤمنان را در آخر الزمان روشن می کند آیات ۴ تا ۷ سوره ی مبارکه اسراء که پیشگویی هایی را به صورت قطعی اعلام می کند .

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، یکی از پیشگویی های صریح ، قطعی و روشن که تکلیف مؤمنان را در آخر الزمان روشن می کند آیات 4 تا 7 سوره ی مبارکه اسراء که پیشگویی هایی را به صورت قطعی اعلام می کند .

1- دو فتنه یهود

فتنه اول یهود که رخ می دهد . بندگان خدا ( عباداً لنا) علیه آنان با صلابت و شجاعت تهاجم می کنند﴿فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ أُولَئهُمَا بَعَثْنَا عَلَيْكُمْ عِبَادًا لَّنَا﴾ تا یهودیان را به سوراخ هایشان می فرستند . آن ها را جست و جو و از سوراخ هایشان بیرون می کشند و مجازات می کنند﴿أُوْلىِ بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجَاسُواْ خِلَلَ الدِّيَارِ﴾ این وعده پروردگار قطعی است و جای هیچ شک و شبهه ای ندارد﴿وَ كاَنَ وَعْدًا مَّفْعُولًا﴾ بعد از اینکه عباداً لنا بر فلسطین مسلط می شوند یهود پس از مدت قابل توجهی که می گذرد ( بعضی از مفسرین می گویند یک نسل بین فتنه اول و دوم فاصله است ) توان و تجهیزات و نفرات خود را بیش از پیش جمع می کنند و علیه مؤمنان تهاجم می کنند ﴿ثُمَّ رَدَدْنَا لَكُمُ الْكَرَّةَ عَلَيهِْمْ وَ أَمْدَدْنَاكُم بِأَمْوَالٍ وَ بَنِينَ وَ جَعَلْنَاكُمْ أَكْثرََ نَفِيرًا﴾

 

 

فتنه دوم که شکل می گیرد ﴿فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ الاَْخِرَةِ لِيَسُُواْ وُجُوهَكُمْ وَ لِيَدْخُلُواْ الْمَسْجِدَ كَمَا دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَ لِيُتَبرُِّواْ مَا عَلَوْاْ تَتْبِيرًا﴾ عباداً لنا مسجدالاقصی را فتح می کنند همان طور که بار اول فتح کردند و تمام بنیاد های یهود را نابود می کنند در این فتنه آن چنان بر یهود بتازند که اندوه صورتشان را سیاه کند، و مؤمنین وارد مسجدالقصی می شوند . فتنه دوم متصل یا مقارن با ظهور امام عصر(عج) می باشد . لذا اگر سرکوب کننده این فتنه امام عصر باشد قاطعانه و کشنده خواهد بود و با توجه به حکم قرآن تا فتنه اول یهود قلع وقمع نشود ظهور رخ نخواهد داد پس می توان گفت کلید گشایش ظهور از بین رفتن یهود در فلسطین می باشد . و به همین جهت جنود شیطان دقیقاً تفسیر این آیه را می داند و اقدامات داعش و امثال آن برای جلوگیری از این اتفاق می باشد .

 

2- وسعت جغرافیایی این فتنه کجاست ؟

در این که این فتنه جهانی است یا در خاور میانه اتفاق می افتد بین مفسرین قرآن اختلاف می باشد . بعضی از مفسرین می گویند آیه شریفه، به دوران پیامبر اکرم (ص) که یهودیان اطراف مدینه قلع وقمع شدند اشاره دارد . گروه دیگر به حادثه ی جنگ های صلیبی که میان مسیحی ها و مسلمانان اتفاق افتاد اشاره می کند. و عده ای دیگر به جنگ جهانی دوم که عده ای از یهودیان توسط هیتلر از بین رفتند قائل هستند اما باید توجه داشت که این فتنه با دو شاخصه ی مرکزیت مسجد القصی و دوم وسعت جهانی معرفی می گردد. به جهت اینکه آیه شریفه می فرماید: ﴿لَتُفْسِدُنَّ فىِ الْأَرْضِ﴾  منظور از کلمه ی "ارض" کل جهان است اگر این فتنه منطقه ای باشد ده ها بار از یهود فتنه های سنگین سر زده است که بالاترین آن ها در قرآن به صورت مکرر اشاره شده است . پیغمبر کشی اگرچه از فتنه های بزرگ در خاور میانه بوده است ﴿قُلْ فَلِمَ تَقْتُلُونَ أَنبِيَاءَ اللَّهِ مِن قَبْلُ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ﴾[1]  اما خدای متعال در بیان آن با کلمه ی "َتقْتُلُونَ:" می آورد و تأکیدی نمی آورد . با اینکه یهود خیلی راحت انبیا الهی را می کشتند اما این  دو فتنه را با تأکیدات مطرح می کند . طوری که باور نکردنی و خیلی عجیب هست این فتنه از یهود سر بزند به گونه ای که خود یهود باور نمی کند که این فتنه را مرتکب شود . اما قرآن کریم با تأکیداتی مثل قَضَيْنَا ، لَتُفْسِدُنَّ ، كاَنَ وَعْدًا مَّفْعُولًا ؛  حتمی بودن این کار را از جانب یهود بیان می دارد تا بالاخره در سال 1948 میلادی  این فتنه گر در فلسطین شکل می گیرد و تمام جهان را تحت الشعاع خود قرار می دهد . و تمام ابر قدرت ها تأییدش می کنند تا این فتنه وسعت جهانی بگیرد .

 

3- مقصود از "عباداً لنا" که در آیه شریفه به عنوان سرکوب گر می باشند چه کسانی هستند ؟

منظور از عباد؛ یا عبد در عبادت منظور است، که فقط شامل مؤمنین می شود یا عبد در خلقت که مؤمنین و مشرکین را در بر می گیرد اما کاربرد قرآنی این واژه بیشتر برای عبادت به کار رفته است . گرچه که عبد خد ا بودن شأن بالایی دارد مخصوصاً عباداًلنا که به صورت صفت و موصوف بیان شده به معنای بندگانی که معرفت به عظمت پروردگار دارند و دربست در خدمت دین خدایند به گونه ای که  دین حاشیه زندگی آنان نیست بلکه چارچوب های زندگی شان در خدمت دین خدا است . اهل ایمانی هستند که ثابت قدمند و خدا به دینشان راضی و معتقد به ثقلین می باشند . از امام صادق (ع) راجع به سؤال می شود که عبادلنا چه کسانی هستند ؟ امام سه مرتبه می فرماید به خدا قسم اهل قم هستند[2]. درحالی که بعد از امام رضا (ع) قم معروف و مهم می شود و تا آن زمان ناشناخته بود این شاید اشاره به جریانی داشته باشد که در آخر الزمان توسط مجتهد جامع الشرایط مدیریت می گردد تا مقدمات تربیت عبادلنا برای رفع این دو فتنه فراهم گردد . لذا تهاجم مؤمنان به یهودیان مستقر در فلسطین لوازمی دارد که باید مهیا شود قدم اول انسجام و وحدت بین مسلمانان است که نام گذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به نام روز قدس حرکتی جهانی برای برچیده شدن اسرائیل توسط امام راحل( ره) باشد .

اسدالله کریمی

 

[1] . (بقره/91)؛ {همچنین: بقره/61؛ آل عمران/ 112و181؛ نساء/155}.

[2] . بحارالانوار، العلامه مجلسی، ج57، ص216، ح40، تحقیق محمدتقی المصباح الیزدی، محمدباقر البهبودی، الثالثه، بیروت، دار إحیاء التراث العربی، 1403-1983.

پایان پیام/78
کلید ‫واژه‌ها:
|
|
|

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم خبر داد

بهره گیری از ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد قم/ایجاد برنامه های ورزشی برای بانوان با محور مساجد

مقیمی گفت: برنامه های سازمان با رویکرد محله محوری و مسجد محوری دنبال می شود و با بهره گیری از ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در ترویج نشاط و امید و گسترش مسائل فرهنگی به جامعه تلاش خواهیم کرد.

اخبار برگزیده شبستان