خبرگزاری شبستان

یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸

الأحد ٢١ رمضان ١٤٤٠

Sunday, May 26, 2019

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : قم - زمان :   ۱۳۹۵/۱/۲۹ - ۱۴:۲۶ شناسه خبر : ۵۳۶۹۶۵
مشاور وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد:
حوزه علمیه و آموزش و پرورش یک هدف مشترک دارند/خدمت نظام وظیفه ۵۰۰ طلبه در آموزش و پرورش در سال جاری
خبرگزاری شبستان:مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه محور حرکت و نقشه‌راه در آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین است،گفت: حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش یک هدف و رسالت مشترک دارند، به طوری که کار حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش تربیت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ملکی، مشاور وزیر آموزش و پرورش امروز (29 فروردین) در اولین نشست کارگروه‌های تخصصی ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش که در سالن جلسات مرکز همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، عنوان کرد: بدون تردید برگزاری چنین جلساتی اثر وضعی دارد و منشأ خیر و برکت برای نظام اسلامی است و دستاوردهای مبارکی برای تعلیم و تربیت جامعه اسلامی دارد.

 

محور حرکت در آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین است

 

مشاور وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: اگر ما نتوانیم به همه آرمان‌ها جامه عمل بپوشانیم، اما باید برای آن مقدار که قابل دستیابی است، تلاش کنیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین ملکی تصریح کرد: محور حرکت در آموزش و پرورش و نقشه راه، سند تحول بنیادین است، ما امروز در صدد نقد سند تحول بنیادین نیستیم بلکه محور حرکت ما این سند است و به صورت جدی آن را دنبال می‌کنیم.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری (مدظله) در دیدار فرهنگیان در سال گذشته تأکید داشتند که سند تحول باید به صورت همه جانبه پیش رود و ما باید برای همه بخش‌ها و راهبردها و راهکارهای سند تحول برنامه بنویسیم و تبدیل به سند کنیم.

 

 

حوزه علمیه جایگاه ویژه ای نزد آموزش و پرورش دارند

 

مشاور وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: سند تحول بنیادین، نقشه راه و قانون اساسی آموزش و پرورش و فصل مشترک حاکمیت در تعلیم و تربیت با مردم است.

 

حجت الاسلام و المسلمین ملکی عنوان کرد: آموزش و پرورش ایران دست نیاز و همکاری به سوی همه کسانی که داشته ای برای عرضه در عرصه تعلیم و تربیت داشته باشند، دراز می‌کند و هر نهادی اگر ظرفیتی دارد که می‌تواند برای کمک به تعلیم و تربیت و پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت عرضه کند، مورد استقبال آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

 

وی اظهار داشت: مراکز آموزش و حوزه‌های علمیه جایگاه ویژه ای نزد آموزش و پرورش دارند، زیرا رویکرد سند تحول بنیادی، رویکرد تعلیم و تربیت اسلامی است و وظیفه تبلیغ و تبیین و آموزش دین بر عهده حوزه‌های علمیه است.

 

مسئولین به دنبال یک تحول بنیادین در آموزش و پرورش هستند

 

مشاور وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: برخی ایده‌های باید تبدیل به برنامه شود، همچنین دغددغه‌ها باید مد نظر قرار گیرد؛ اگر ما تصور کنیم که براساس برنامه ریزی‌های گذشته می‌توانیم به اهداف دست یابیم، محال و غیرممکن است؛ ما تحول را باید از خود و از نگرش‌ها و بینش‌های خودمان شروع کنیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین ملکی گفت: در آموزش و پرورش از معلم تا وزیر هر کس باید جایگاه و وظیفه و رسالت خود را نسبت به سند تحول بداند، معلم بداند که چه جایگاهی در این تحول دارد و این رهنمودی است که مقام معظم رهبری (مدظله) فرمودند و آقای وزیر تأکید دارند که سند باید در آموزش و پرورش تبیین شود.

 

وی با بیان این که مسئولین به دنبال یک تحول بنیادین در آموزش و پرورش هستند، افزود: تحول به معنای این است که باید طرحی نو درانداخت و برای این طرح نو باید الزامات و اقتضائاتی را در نظر داشت و هر یک باید گامی در این راستا برداریم.

 

حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش یک هدف و رسالت مشترک دارد

 

مشاور وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: فصل مشترک حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش، تربیت است؛ حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش یک هدف و رسالت مشترک دارد، به طوری که کار حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش تربیت است تا در سطح اجرای برنامه ها، فصل مشترک را به فهم مشترک برسانند.

 

حجت الاسلام و المسلمین ملکی عنوان کرد: ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش قدم‌های ارزنده ای برداشته است، مقوله همکاری این دو نهاد مقوله تأسیسی به شمار می‌رود، یعنی پیشینه نداشته است و به تازگی آغاز شده است و این ایده باید تبدیل به برنامه شود.

 

وی اظهار کرد: در تاریخ آموزش و پروش بی سابقه است که برنامه‌هایی با زیربنای تعامل و همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش جزء برنامه‌های سالانه آموزش و پرورش و سازمان مدیریت حوزه‌های علمیه تصویب شود و این باقیات الصالحات برای کسانی استک ه در این راه تلاش کرده اند.

 

خدمت نظام وظیفه 500 طلبه در آموزش و پرورش در سال جاری

 

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان این که این پدیده‌ها باید تبدیل به رویه جاری شود، تصریح کرد: امروز پیشرفت‌های چشمگیری صورت گرفته است، در سال 94 شاهد تصویب برنامه‌های تعامل و همکاری دو مجموعه حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش بودیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین ملکی یادآور شد: برای اولین بار در تاریخ قبل و بعد از انقلاب اسلامی، بحث استفاده از خدمت نظام وظیفه طلاب مورد بررسی قرار گرفت که با پیگیری‌هایی که صورت گرفته است، 500 نفر برای سهمیه سال 95 در نظر گرفته شده است.

 

وی با اشاره به این آموزش و پرورش از ظرفیت خدمت نظام وظیفه طلاب استفاده می‌کند، اظهار داشت: در سال گذشته، قریب 2 میلیارد تومان برای مقوله همکای‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه به استان‌ها اختصاص یافت.

 

مشاور وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: در سال گذشته 2 هزار و 500 نفر طلبه از صبح تا ظهر در مدارس فعالیت کردند و بحث طرح امین در شورای عالی آموزش و پرورش در دست تصویب است که تبدیل به رویه شود.

پایان پیام/414

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم خبر داد

بهره گیری از ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد قم/ایجاد برنامه های ورزشی برای بانوان با محور مساجد

مقیمی گفت: برنامه های سازمان با رویکرد محله محوری و مسجد محوری دنبال می شود و با بهره گیری از ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در ترویج نشاط و امید و گسترش مسائل فرهنگی به جامعه تلاش خواهیم کرد.

اخبار برگزیده شبستان