خبرگزاری شبستان

چهارشنبه ۹ فروردین ۱۳۹۶

الأربعاء ١ رجب ١٤٣٨

Wednesday, March 29, 2017

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : فرهنگ و ادب - سینما و تلویزیون زمان :   ۱۳۹۴/۱۲/۱۲ - ۰۹:۴۸ شناسه خبر : ۵۲۷۷۷۸
«تاثیر سیمرغ و ماهواره‌ بر انگیزه هنرمندان» در گفت‌وگو با نوید محمودی:
«سیمرغ» کارت صدآفرین هنرمند است/ فیلم‌هایی که مردم دوست دارند ببینند، ساخته نمی‌شود
خبرگزاری شبستان: محمودی گفت: اگر ما سینمایی ها کارمان را درست انجام دهیم، مردم به دیدن این کارها می آیند و به سمت ماهواره نمی رود. وقتی قرار باشد قصه فیلمها مردم را درگیر کند، استقبال خوبی هم می کنند.

«نوید محمودی» تهیه کننده سینما که در سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر، جایزه سیمرغ بهترین فیلم نگاه نو را دریافت کرد، در پاسخ به اینکه جایزه سیمرغ فجر چقدر تاثیر و ایجاد انگیزه برای هنرمندان دارد، به خبرنگار سینمایی شبستان گفت: سیمرغ مثل کارت صدآفرین مدرسه است و خیلی ایجاد انگیزه می کند. تمام تلاش مان را می کنیم که این کارت را بگیریم و وقتی صدآفرین گرفتیم، تلاش می‌کنیم که هزار آفرین بگیریم. بنابراین «سیمرغ» کارت صدآفرینی است که در سینمای ایران به معنای هزارآفرین است اما برای هنرمند صدآفرین است چراکه دیده شدن فیلمی در جشنواره فجر، می تواند درهای فیلم های دنیا را به روی شخص باز کند.

 

وی ادامه داد: وقتی یک فیلمی در فجر دیده می شود، برای جشنواره های دیگر در دنیا نیز جذاب خواهد بود و طبیعتاً با آغوش بازتری از فیلم استقبال می کنند. به همین دلیل برای همه اهالی سینما چه آنهایی که چند سیمرغ دارند و چه آنهایی که اصلا ً ندارند، جذابیت دارد.

 

تهیه کننده فیلم سینمایی «چند مترمکعب عشق» با بیان اینکه دیده شدن برای هر کسی جذاب است، گفت: یک فوتبالیست وقتی بداند که کسی او را نمی بیند شاید تمام انرژی خود را به کار نگیرد و هنر نیز همین است؛ تابلوی نقاشی کشیده می شود تا دیده شود و دلیلی برای روی بوم آمدن نداشت. فیلمساز هم فیلم می‌سازد تا ارائه کند و به همین دلیل توجه دیگران را جلب می کند و تعریف و تمجید می خواهد تا بتواند در ادامه مسیر دلگرم تر شود.

 

وی در پاسخ به اینکه وجود ماهواره ها و آثار آنها در خانه های مردم، چقدر بر انگیزه رقابت هنرمندان از بازیگران گرفته تا کارگردانان و فیلمنامه نویسان، تاثیر دارد؟ اظهار کرد: به نظر من اگر ما سینمایی ها کارمان را درست انجام دهیم، مردم به دیدن این کارها می آیند و به سمت ماهواره نمی رود. وقتی قرار باشد قصه فیلمها مردم را درگیر کند، استقبال خوبی هم می کنند. بنابراین فیلم خوب همیشه راهش را پیدا می‌کند.

 

نوید محمودی در مورد بحث ریزش مخاطب بیان کرد: فیلم هایی که مردم دوست دارند ببینند، ساخته نمی‌شود. اینکه در طول سال 4 یا 5 فیلم توسط مردم دیده می شود، یعنی آن فیلمها کارشان را درست انجام داده اند.

 

وی خاطرنشان کرد: منظور من این نیست که همه فیلم هایی بسازند که فروش داشته باشد. به نظر من سینما به همه نوع فیلمی نیاز دارد؛ سینما گاهی اوقات به فیلمی که 20هزار نفر ببینند نیز نیاز دارد اما این نوع فیلم در گروه «هنر و تجربه» قرار می گیرد و جایگاه خاص خودش را دارد.

 

این تهیه کننده سینما در پایان گفت: به نظر من فیلم هایی که باید مردم ببینند و سالن های سینما را پر کنند در سینمای ایران ساخته می شود و از طرف دیگر فیلم هایی که 5 نفر آن را با لذت می بینند هم ساخته می‌شود.

 

گفتگو از آزاده فضلی

پایان پیام/294

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

یک نویسنده کودک و نوجوان در گفت و گو با شبستان:

بهترین عیدی کودکی‌ام خروس بود/کتاب عیدی دهید

خبرگزاری شبستان: پوروهاب با بیان اینکه به بچه ها کتاب عیدی دهید، گفت: بچه ها حتما در تعطیلات عید علاوه بر کتابهای درسی، کتاب های متفرقه و مجلات بخوانند.

اخبار برگزیده شبستان