خبرگزاری شبستان

یکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶

الأحد ٢ رمضان ١٤٣٨

Sunday, May 28, 2017

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : مهدویت - مدعیان دروغین زمان :   ۱۳۹۴/۱۲/۸ - ۱۳:۰۴ شناسه خبر : ۵۲۶۹۹۰
تا جمعه ظهور. . .
مدعیان دروغین و جعل، تقطیع و تحریف در اثبات ادعا
خبرگزاری شبستان: مدعیان دروغین مهدویت علاوه بر اینکه در اثبات ادعای خود ادله مشترک دارند. یک روش مشترک نیز در استفاده از روایات خواهند داشت به نام جعل، تقطیع و تحریف.

خبرگزاری شبستان: "تا جمعه ظهور" یکی از قدیمی‌ترین برنامه های رادیو معارف است که در طول دوره‌های مختلف همواره مورد اقبال شنوندگان رادیو و منتظران حضرت حجت‌بن‌الحسن(عج) قرار گرفته است. این برنامه با هدف گسترش، تعمیق و ترویج فرهنگ مهدوی و افزایش سطح آگاهی مخاطبان رادیو در حوزه معارف مهدوی و ارتقاء بینش عمومی نسبت به اساسی‌ترین وظایف منتظران (قواعد ظهور) و مقابله با باورهای سست، خرافی و برداشت‌های غلط از نشانه‌های ظهور یا معارف مهدوی طراحی شده است.

حجت الاسلام محمد شهبازیان، پژوهشگر مهدویت در این برنامه به بررسی جریان های انحرافی و مدعیان دروغین و منحرف مهدویت می پردازد.

زمانی که مدعیان در اثبات ادعاهای خود ادله مشترک دارند، یک روش مشترک به نام جعل، تقطیع و تحریف نیز در استفاده از روایات خواهند داشت.

یک نکته در مورد خواب و استخاره بگوییم، مدعیان دروغین مهدویت خواب را بنا بر برخی از سوء برداشت ها، ترجمه های اشتباه و فهم غلط از روایات، این طور القاء می کنند که اگر در خواب فردی بیاید و بگوید من پیامبر و امام هستم، قطعا نسبت به آن امام می توانیم نسبت واقعیت بدهیم.

گمان جریان مدعیان این است که ما باید این سخن را تلقی به قبول کنیم. یعنی همانطور که امام در بیداری دستوری دهد، ما باید تبعیت کنیم. در خواب نیز باید تبعیت کنیم. می گویند به این دلیل که جبراََ خداوند اجازه نمی دهد که شیطان در قالب امام معصومی خود را جا بزند، چون خدا دست شیاطین را بسته و نمی توانند در خواب به دروغ بگویند که معصوم هستند. پس اگر خواب دیدیم که امام است، حتما خود امام زمان(ع) خواهد بود. در حالی که این سخن اشتباه است زیرا شیاطین براساس آیات قرآن و روایات گاهی خواب سازی می کنند.

مدعیان دروغین در فضای روایات یک روش مشترک دارند یا از روایات جعلی و غیر معتبر استفاده می کنند و ادعا می کنند ما اکنون در لحظه به لحظه نزدیکی به زمان ظهور هستیم و بر این اساس روایاتی می خوانند که وقتی به مصادر حدیثی مراجعه می کنیم، این روایات چند سال است که جعل شده و اعتباری در منابع ندارند.

نکته دیگر بحث تقطیع است. تقطیع یعنی قطعه قطعه کردن روایات. اگر یک روایت کامل بحث شود، در حالی که خلاف نظر یک مدعی باشد و نظرش را اثبات نکند، آن مدعی به خاطر اینکه حرفش را اثبات کند یک تکه از این روایت را بر می دارد و نظر خود را بر آن اساس اثبات می کند.

روش بعدی تحریف است. بنابر آیات قرآن کار یهود این بود که تحریف کلام می کردند. تحریف یا لفظی است یا معنوی. یا لفظ را دست کاری می کنند تا معنایی دیگر اراده شود یا معنایی را تغییر می دهند و به جامعه مخاطب خود القا می کنند که کلام ما درست است.

در فضای جعل در روایات داریم که امام صادق(ع) می فرماید: "خداوند لعن کند ابی الخطاب را که در روایات پدرم دسیسه کرد و دست برد." این فرد در میان افراد مدعی گذشته، تفکرات غلو آمیز داشت، این افراد جامعه مخاطب خود را با دست کاری در روایات قانع می کردند و این یک سیره بود. در بین جریان مدعیان، متاسفانه باید توجه داشته باشیم که برخی از موارد در مهدویت وجود دارد که جزء جعلیات برخی از فرق محسوب می شود ولی در میان مردم ما معروف و مشهور شده است.

یک مبحث داریم به عنوان شهادت حضرت مهدی(ع) که هیج دلیلی برای آن نداریم. آنچه که ذکر می شود، مطلبی است که آقای حائری بارجینی می گوید؛ وقتی سال 70 حکومت مهدی رسید، وفات می کند و زنی از قبیله بنی تمیم او را می کشد، اسمش سعیده است. این زن صورتش مثل مردان ریش دارد و می آید بالای بلندی با یک هاون سنگی بر سر امام می زند و امام را به شهادت می رساند.

در صورتی که نخستین ناقل این سخن شیخ احمد احصایی است که این را به عنوان یک روایت جعل می کند، در صورتی که این نه روایت است، نه در هیچ مصدر حدیثی وجود دارد. این سخن منبع و مرجعش بنیان گذار فرقه شیخیه است و تماما جعلی است.

همچنین در فضای کاری خودشان یک روایت مطرح است. مبنی بر اینکه پیامبر(ص) فرمود: "پادشاهی در عربستان می آید که نامش اسم حیوانی است. مانند ملک فهد... از دور که نگاهش کنیم، در چشمش لوچی می بینی." پس پیامبر(ص) به ملک فهد اشاره می کند، بعد می گوید" این ملک فهد برادری دارد به نام عبدالله و وای بر شیعیان ما از دست ملک عبدالله. هر کس مرگ عبدلله را به من بشارت دهد، من هم بشارت ظهور را به او می دهم."

متاسفانه این سخن جعلی را سخنران های معروف خواندند، در فضای مجازی این را پخش کردند. در حالی که حدیث جعل است و  آقای حسنی طباطبایی 15 سال پیش این حدیث را جعل کرده است، باید توجه داشته باشیم که این حدیث در هیچ مصدر حدیثی وجود خارجی ندارد و مدعیان از این حدیث سوءاستفاده کرده اند. مبنی بر این که ما در زمان ظهوریم باید با روش استفاده از روایات جعلی زمینه سازی کنیم.

یک بحث روایات غیر معتبر است. روایاتی که سند و منبع معتبر ندارد. متاسفانه در زمان معاصر برخی از افراد بدون سواد علمی و تخصص این روایات نامعتبر را گرفتند و برای مردم عادی و عامی بیان می کنند.

همچنین حدیثی در بین مردم مشهور است که امام زمان(ع) یک دین جدید می آورد، علی محمد باب احکام را دست کاری کرد و گفتند چون امام زمان(ع) با دین جدید می آید، علی محمد هم این کار را می کند. در حالی که ما در منابع حدیثی هیچ حدیثی با این لفظ نداریم. هیچ امامی نفرموده که تلقی شود دین اسلام نسخ می شود و امام دین جدید می آورد. این سخن سخن غیر معتبر است و مدعیان از این حدیث غلط سوء استفاده می کنند.

پایان پیام/345

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

استاد مرکز تخصصی مهدویت در گفت وگو با شبستان:

ماه مبارک ما را به ظهور نزدیک می کند/مفهوم انتظار در دعاهای رمضان

خبرگزاری شبستان: برخی تبلیغ می کنند که وظیفه ما برای ظهور فقط دعا کردن است و غیر از دعا چیزی از ما خواسته نشده؛ اما اگر کسی به لحاظ علمی و معرفتی دعاهای ماه رمضان را بررسی کند می بیند که دقیقا در کنار اشتیاق به دولت کریمه، سیادت و دعوت مطرح است.

اخبار برگزیده شبستان