خبرگزاری شبستان

چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶

الأربعاء ٣ ربيع الأوّل ١٤٣٩

Wednesday, November 22, 2017

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : مهدویت و غدیر - مدعیان دروغین زمان :   ۱۳۹۴/۷/۲۱ - ۰۹:۳۵ شناسه خبر : ۴۹۲۷۳۰
یادداشتی به قلم حجت الاسلام محمد شهبازیان؛
روانشناسي جامعه مدعيان دروغین مهدویت از منظر اهل بيت(ع)
خبرگزاری شبستان: اگر به نادان ‏ها پند دهند در برابر گويند كه سركشى مي نمايند. اگر نادان ‏ها را بحقى كه ترك كرده ‏اند متنبه سازند علماء را متهم كنند كه با جامعه مخالفت ورزيدند. . .

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام محمد شهبازیان در یادداشتی به بررسی روانشناسي جامعه مدعيان دروغین مهدویت از منظر اهل بيت(ع) و تطبيق آن با جريان احمد بصري پرداخت.

امام باقر(ع) فرمودند :

ُ وَ كَانَ مِنْ نَبْذِهِمُ الْكِتَابَ أَنْ أَقَامُوا حُرُوفَهُ وَ حَرَّفُوا حُدُودَهُ فَهُمْ يَرْوُونَهُ وَ لَا يَرْعَوْنَهُ وَ الْجُهَّالُ يُعْجِبُهُمْ حِفْظُهُمْ لِلرِّوَايَةِ وَ الْعُلَمَاءُ يَحْزُنُهُمْ تَرْكُهُمْ لِلرِّعَايَة...ُ فَاعْرِفْ أَشْبَاهَ الْأَحْبَارِ وَ الرُّهْبَانِ الَّذِينَ سَارُوا بِكِتْمَانِ الْكِتَابِ وَ تَحْرِيفِه‏...يَصْبِرُ مِنْهُمُ الْعُلَمَاءُ عَلَى الْأَذَى وَ التَّعْنِيفِ وَ يَعِيبُونَ عَلَى الْعُلَمَاءِ بِالتَّكْلِيف‏...

فَالْعُلَمَاءُ مِنَ الْجُهَّالِ فِي جَهْدٍ وَ جِهَادٍ إِنْ وَعَظَتْ قَالُوا طَغَتْ-

وَ إِنْ عَلَّمُوا الْحَقَّ الَّذِي تَرَكُوا قَالُوا خَالَفَتْ

وَ إِنِ اعْتَزَلُوهُمْ قَالُوا فَارَقَتْ

وَ إِنْ قَالُوا هَاتُوا بُرْهَانَكُمْ عَلَى مَا تُحَدِّثُونَ قَالُوا نَافَقَت‏

و از نمونه‏ هاى كنار نهادن قرآن آن است كه حروف آن را (به هنگام خواندن) درست ادا كنند، و حدود آن را تغيير دهند؛ قرآن را ميخوانند ولى احكامش را مراعات نميكنند. و نادانان به جهت آنكه الفاظ را حفظ كرده‏ اند دل خوشند، و علما به جهت آنكه (حقايق و احكام آن را) رعايت نكرده ‏اند اندوهگينند.

نمونه ديگر از كنار نهادن قرآن آن است كه كار (بيان و تفسير آن را) به دست كسانى مي‏سپرند كه علم آن را ندارند، اين است كه آنان را به پيروى هواى نفس واميدارند و به پستى مي كشانند، و دستگيره‏ هاى دين را تغيير مي‏دهند، و كتاب خدا را به دست سفيهان و كودكان مي‏ سپارند؛... تو همكاران احبار يهود و رهبان نصارى را در ميان مسلمانان بشناس كه كتاب خدا را نهان ميدارند و تحريف ميكنند و در نتيجه تجارت آنان نه سود دارد نه آن‏ها در راه هدايت گام بر مي‏داشته‏ اند...علماء و دانشمندان حقيقى به آزار كردن و سختگيرى و زورگوئى آن‏ها صبر كنند و بسازند و بسوزند و آنها بر علماء ربانى و حقيقى كه ائمه هدى هستند عيب گيرند كه آن‏ها را بحق مكلف سازند و از باطل بر حذر نمايند. علماء حق با نادان‏ها در كوشش و مبارزه‏ اند:

اگر به نادان ‏ها پند دهند در برابر گويند كه سركشى مي نمايند.

اگر نادان ‏ها را بحقى كه ترك كرده ‏اند متنبه سازند علماء را متهم كنند كه با جامعه مخالفت ورزيدند.

و اگر علماء حق به ناچار از آن‏ها كناره گيرند و بگوشه ‏اى نشينند گويند از جامعه اسلامى جدائى ورزيده‏ اند.

اگر علماء به نادان‏ ها بگويند دليل خود را بياوريد بر اين كه مي گوئيد در برابر گويند نفاق ميورزند.

 

امروز هم فرقه احمد بصري چنين است :

۱. تحريف روايات توسط رهبر اين فرقه ؛

۲. شگردشان مانند مدعيان دروغين گذشته اين است كه پشت سر هم روايات متعدد كه ارتباطي با ادعاي آن ها ندارد مي خوانند و دريغ از اندكي تفكر و تامل در معناي روايات .

۳. آزار به علماي شيعه همچون آيت الله سيستاني و مقام معظم رهبري و سيد حسن نصرالله كه امروزه صف اول مبارزه با دشمنان امام مهدي(ع) هستند .و احمد بصري كجاست ؟

به بهانه غيبت در عافيت طلبي !

۴. عيب جويي آن ها از علما همانند بهائيت، انگليس روباه پير، صهيونيسم و وهابيت. البته فرقه احمد بايد همنوا با آن ها عليه علماي شيعه باشد .

۵. علما نيز كه هر چه كنند اين جماعت بهانه هاي بني اسراييلي را دارند :

مي فرمايند بياييد مناظره طفره ميروند !

سكوت كنيم تا مصداق الباطل يموت بترك ذكره باشند مي گويند ترسيده ايد!

بگوييم برهانتان چيست؟ مي گويند استخاره زده ايم بد آمده!

چه كنيم با اين جماعت !

پایان پیام/345

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت در گفت وگو با شبستان:

وجه اشتراک قیامت، رجعت و ظهور/وظایف منتظران به روایت تفسیر المیزان

خبرگزاری شبستان: علامه طباطبایی(ره) می فرماید: قرآن کریم «تِبْیاناً لِکُلِّ شَیْ» یعنی در نهایت روشنگری برای هر موضوعی است و تاکید دارد براساس روایات مطرح شده قرآن کریم علمی را که مربوط به گذشته، حال و هرآنچه مربوط به قیامت است را در بردارد،

اخبار برگزیده شبستان