خبرگزاری شبستان

چهارشنبه ۹ فروردین ۱۳۹۶

الأربعاء ١ رجب ١٤٣٨

Wednesday, March 29, 2017

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : مهدویت - مدعیان دروغین زمان :   ۱۳۹۴/۶/۲۶ - ۱۰:۳۳ شناسه خبر : ۴۸۵۱۹۴
ردی بر یک توهم؛
احمد الحسن نخستین یار از ۳۱۳ یار امام عصر(ع)؟!
خبرگزاری شبستان: انصار مدعی یمانی می گویند: نخستین یار از ۳۱۳ یار امام زمان(ع) از بصره و نام وی در روایات احمد است که باید گفت شما از کتاب بشارت الاسلام نقل کردید که نویسنده آن بعد از حدیث فوق گفته این حدیث که من ذکر می کنم غلط بسیار دارد و. . .

خبرگزاری شبستان: هر پديده و اتفاقي براي نتيجه دادن احتياج به شرايط خاصي دارد؛ يعني از يك عمل در شرايط خاص مي‌توان نتيجه مطلوب را گرفت و انجام كاري در هر شرايط ثمر بخش نيست.

ظهور و قيام امام زمان(ع) نيز براي به ثمر رسيدن و نتيجه دادن، احتياج به شرايطي دارد كه به آن "شرايط ظهور" گويند و در صورتي كه اين شرايط فراهم شود، ظهور اتفاق مي‌افتد.

يكي از آن شرايط وجود ياران لايق و كارآمد است. معلوم است كه بدون ياران مفيد، يك رهبر نمي‌تواند اهداف خود را عملي سازد.

بنابراين براي ظهور نياز به اصحابي با كفايت است و در رأس آنان 313 نفر هستند. اينان بهترين و بالياقت ترين افراد هستند و فرمانده و كارگزاران امام زمان(ع) در دوران ظهور خواهند بود و همه آنها نيز اهل زمان ظهور نخواهند بود، بلكه تعدادي در گذشته بودند؛ اما زنده شده و به دنيا برمي‌گردند(مانند اصحاب كهف، مالك اشتر، مقداد، سلمان و ...)

بر این اساس حجت الاسلام سبحانی، دین پژوه به یکی از شبهات فرقه منحرف احمد الحسن بصری پاسخ داده است؛

 

انصار مدعی یمانی می گویند :

اولین یار از 313 یار امام زمان از بصره و نام وی در روایات احمد است.

از امام صادق(ع)در حدیثی بلند که نام اصحاب قائم ذکر فرموده نقل است که:  (... واز بصره عبد الرحمن بن اعطف بن سعد و احمد وملیح وحماد بن جابر...)  و چه مانعی باشد که این احمد ذکر شده در روایت همان احمد الحسن باشد، حالا که فهمیدیم که نامش احمد است و از بصره !!؟

کتاب رسالتی آشکار 1 (البلاغ المبین 1) شیخ ناظم العقیلی

 

در جواب آنها می گویم :

اولاً: هر کجا که نام احمد در روایتی آمد، مگر منظور احمد الحسن شماست که معلوم نیست اصل و نسب وی چیست و کجاست و حتی اسم واقعی او آیا احمد است یا نه !! و از کجا آمده !؟و آیا وجود خارجی دارد یا خیر !؟ او فقط یک مدعی دیجیتالی و اینترنتی است که شما حتی قادر نیستید زنده بودن او را ثابت کنید .

ثـانیاً: حدیث فوق تحریف شده است و در کتاب های احادیث به نحـوی دیگر آمده است :

ومن البصره: عبد الرحمن بن الأعطف بن سعد، و أحمد بن ملیح، وحماد بن جابر ... (دلائل الامامة چاپ دار الذخائر ، قم صفحه 318)

و چون احمد شما فرزند حسن یا اسماعیل است با حدیث فوق تطابق ندارد . زیرا در حدیث آمده احمد فرزند ملیح است . پس شما به ناچار و از روی تعمد از نسخه ی غلط کپی برداری کردید .

ثـالثاً: شما از کتاب بشارت الاسلام نقل کردید که نویسنده آن بعد از ذکر حدیث فوق گفته که این حدیث که من ذکر می کنم غلط زیاد دارد و بنده آن را تصحیح کرده ام . در ضمن بشارة الاسلام وهمه کتاب های متاخرین یعنی علمای که بعد علامه حلی (متوفی قرن هشتم)، تا الان همه این روایت رو از کتاب دلائل الامامة که نویسنده آن محمد بن جریر بن رستم طبری شیعی(قرن چهارم) هست نقل کردند. و در این کتاب احمد فرزند ملیح است پس ادعای شما باطل می باشد .

منبع: سایت المهدیون

پایان پیام/345

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

کارشناسان در گفت وگو با شبستان:

ارتباط تمدن نوین اسلامی و انتظار/مهدویت دکترین بین المللی است

خبرگزاری شبستان: تمدن نوین اسلامی در واقع «تمدن منتظرانه» است که در آن هم جهت گیری کلی منتظرانه است و هم افراد در مسیر انتظار گام برمی دارند تا بتوانند در زمره یاران امام زمان علیه السلام قرار بگیرند.

اخبار برگزیده شبستان