خبرگزاری شبستان

شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷

السبت ٦ ذو الحجّة ١٤٣٩

Saturday, August 18, 2018

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : مهدویت و غدیر - مدعیان دروغین زمان :   ۱۳۹۴/۶/۱۴ - ۱۲:۰۷ شناسه خبر : ۴۸۳۹۶۹

بررسی ادعای احمد الحسن بصری
خبرگزاری شبستان: یمانی باید اهل یمن باشد، در حالی که سید احمد الحسن اهل بصره است و هیچ تناسبی بین یمانی مورد ادعا و یمانی مورد اشاره در احادیث نیست و . . .

خبرگزاری شبستان: جریانی تحت عنوان احمدالحسن الیمانی که خود را وصی و فرستاده امام زمان(ع) معرفی می کند، در اواخر سال های حاکمیت صدام ملعون بروز کرد. پس از سقوط او با کمک برخی از باقیمانده های رژیم بعث تشکیلات وسیعی را در مناطقی همچون نجف، کربلا، ناصریه و بصره به راه انداخته و مؤسس جریان شخصی به نام احمد اسماعیل گاطع از قبیله صیامر در حدود سال ۱۹۷۳میلادی در منطقه ای بنام هویر از توابع زبیر از استان بصره متولد شد.

وی در سال ۱۹۹۹میلادی از دانشکده مهندسی نجف فارغ التحصیل شده و مدتی در حوزه شهید سید محمد صدر شاگردی نمود. ضمنا بنا بر نقل موثق برادر وی از نیروهای بعثی بود.

فرقه منحرفه ای که خودشان را شیعه معرفی کرده؛ در حال تبلیغ و بیعت گرفتن از مردم برای یمانی از طریق اینترنت و انواع مسنجرها در تمام نقاط جهان هستند.

از این رو شبهات و پرسش های بی پایه و اساسی که این فرقه ملعون در فضای مجازی مطرح می کند را پاسخ می دهیم.

بخش اول: بررسی شخصیت یمانی و جایگاه یمن در احادیث

 

یمانی می بایست اهل یمن باشد، در حالی که سید احمد الحسن اهل بصره است و هیچ تناسبی بین یمانی مورد ادعای شما و یمانی مورد اشاره در احادیث نیست. لذا یمانی بودن سید احمد الحسن را چگونه توجیه می کنید؟

پاسخ جریان مدعی یمانی:

طبق حدیث نبوی مکه در تهامه است و تهامه در یمن پس محمد و آل محمد همگی یمانی هستند
در ابتدا لازم است بدانیم که مکّه در تهامه است و تهامه در یمن . پس محمّد و آل محمّد(ص) همگی یمانی هستند . یعنی محمّد(ص) یمانی است و علی(ع) یمانی است و امام مهدی(ع) یمانی و دوازده مهدی(ع) یمانی و مهدی اوّل(ع) نیز یمانی است.

رسول خدا(ص) فرمود: همانا ایمان در مکّه ظهور کرد و مکّه در تهامه و تهامه در سرزمین یمن است و به همین سبب کعبه را "کعبهء یمانیه" می گویند . بحار الأنوار ج22 ص 137

رسول الله(ص) فرمود: همانا بهترین مردان اهل یمن هستند و ایمان یمان و من نیز یمانی هستم . بحار الأنوار ج57 ص 232

بسم الله الرحمن الرحیم

شیعه پاسخ می گوید:

 رسول خدا(ص) فرمودند (من کذب علیَّ متعمّداً فلیتبوأ مقعده من النار)
و شما در اولین بخش از گفتار خود دروغی را به پیامبر اکرم نسبت دادید، شما حدیث (همانا ایمان در مکّه ظهور کرد و مکّه در تهامه و تهامه در سرزمین یمن است و به همین سبب کعبه را "کعبهء یمانیه" می گویند . بحار الأنوار ج22 ص137) را به پیامبر نسبت داده اید در حالی که  این گفتار را علامه مجلسی از ابن اثیر صاحب کتاب النهایة فی غریب الأثر که سنی می باشد نقل کرده است
لطفا بجای شنیدن، کمی هم اوراق را ورق زده و این آدرس را ببینید تا کذب آنها که این چنین با دین شما بازی نموده اند بر شما آشکار شود.

النهایة فی غریب الأثر - مؤلف : أبو السعادات المبارك بن محمد الجزری مشهور به ابن الاثیر ـ جلد5 صفحه722 الناشر : المكتبة العلمیة - بیروت ، 1399هـ - 1979م

حال چگونه این جمله را به رسول خدا نسبت می دهید و چنین دروغ محضی را نشر می دهید. در حالی که پیامبر(ص) فرمودند: من کذب علیَّ متعمّداً فلیتبوأ مقعده من النار (امیدوارم نیاز نباشد این حدیث را حضورتان ترجمه نمایم) و روایت الایمان یمانی نیز به نقل از اهل سنت هست و در احادیث شیعة نیامده است

همان گونه که گذشت مکه جزء یمن نمی باشد اما فراموش نکنیم که به یکی از دو رکنی که در مکه است یمانی می گویند و دلیل آن هم این است که جهت آن به سمت یمن می باشد لذا به رکنی که به طرف یمن می باشد گفته می شود یمانی وبه رکنی که به سمت شام (سوریة) هست ، رکن شامی گویند.
و گویا شما اطلاعاتتان جز همین چند موردی که در حافظه شما سپرده اند بیش نیست چرا که ما مکه یمانی هم داریم البته به گفته احادیث اهل سنت .
کعبة یمانی طبق روایات اهل سنت در یمن بوده وپیامبر برای نابودی آن سپاه فرستاد  کافی است به حدیث زیر توجه نمایید :
قیل ذُو الخَلَصة : الكعْبة الیمانِیَّة التی كانت بالیَمین فأنْفذَ إلیها رسول اللّه صلى اللّه علیه وسلم جَرِیرَ بن عبد اللّه فخرّبها،کعبه یمانیه در یمن بود و پیامبر یکی را با نام جریر ین عبدالله رهسپار کرد تا ان را واژگون کند
سند: النهایة فی غریب الأثر - مؤلف : أبو السعادات المبارك بن محمد الجزری مشهور به ابن الاثیر ـ جلد2صفحه 141

منبع: پایگاه اینترنتی المهدیون

پایان پیام/345

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

در گفت وگوی شبستان با مولف «سبک زندگی منتظرانه» بررسی شد

تاثیر لقمه و غذا بر رفتار منتظران

حجت الاسلام ملایی با بیان اینکه یک منتظر ظهور حکومت حق علاوه بر مصرف مواد غذایی حلال و طیب، باید آداب غذا خوردن را نیز رعایت کند، گفت: لقمه حلال مهمترین رویکردی است که تمامی مسلمانان به ویژه منتظران امام زمان(عج) باید به آن توجه کنند.

اخبار برگزیده شبستان