خبرگزاری شبستان

پنج شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۸

الخميس ١٩ المحرّم ١٤٤١

Thursday, September 19, 2019

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : فرهنگ و ادب - سینما و تلویزیون زمان :   ۱۳۹۳/۱۲/۶ - ۰۹:۳۴ شناسه خبر : ۴۴۲۱۶۰
مهدی فخیم‌زاده در جمع خبرنگاران مطرح کرد:
همیشه وسوسه بازیگری و کارگردانی دارم/ «فوق سری» طنز پلیسی است اما نه از جنس کمدی!
خبرگزاری شبستان: همیشه وسوسه بازیگری و کارگردانی داشته‌ام و برای من هر دوی اینها هم در سینما و هم تئاتر و تلویزیون توأمان بوده است و از ابتدا، بازی و کارگردانی را در کنار هم داشته‌ام.

به گزارش خبرنگار تلویزیون خبرگزاری شبستان، روز سه شنبه ۵ اسفندماه خبرنگاران به همراه مدیر شبکه یک سیما از لوکیشن و پشت صحنه سریال نوروزی «فوق سری» در شهرک سینمایی دفاع مقدس بازدید کردند. در این بازدید، «مهدی فخیم زاده» کارگردان و «سیدمحمد رضوی» تهیه کننده جدید این سریال نیز حضور داشتند.

 

البته گفتنی است، تهیه کننده این سریال، حبیب الله کاسه ساز بوده که به دلایلی نتوانسته این کار را ادامه دهد و سیدمحمود رضوی به عنوان تهیه کننده معرفی شده است.

 

حضور در این شهرک سینمایی، به دلیل ضبط سکانس هایی از سریال بود که در زندان و بخش ملاقات آن اتفاق می افتاد که در این سکانس، محمد صادقی و امیرمحمد زند حضور داشتند. مهدی فخیم زاده درباره این لوکیشن گفت: لوکیشن امروز «فوق سری» را مربوط به صحنه زندان و دیدار دو برادر با یکدیگر است. لوکیشن خوبی در شهرک سینمایی دفاع مقدس ساخته شده که از زندان قصر الگوبرداری شده است. نورپردازی خوبی هم دارد. سکانس های بعد را نیز در خیابان ضبط خواهیم کرد.

 

«فوق سری» طنز پلیسی است اما نه از جنس کمدی!

«مهدی فخیم‌زاده» کارگردان سریال نوروز ۹۴ نیز در حاشیه این برداشت، در جمع خبرنگاران درباره این سریال گفت: ۱۰ قسمت از این سریال تدوین شده و ساخت موسیقی و صداگذاری آن انجام می شود مشغول ضبط دو قسمت پایانی یعنی ۱۱ و ۱۲ هستیم. این سریال یک اثر طنز پلیسی است و ما از قبل برای مناسبت خاصی آن را نساختیم.

 

وی با اشاره به مشارکت نیروی انتظامی و شبکه یک در این پروژه، بیان کرد: قصه ای که طراحی کرده ایم لحظاتی دارد که لبخند را به لب مخاطب می نشاند، اما این کار از جنس طنز کمدی نیست و قصه جدی دارد که در فضای پلیسی می گذرد. کار ما به دلایل مختلف طول کشید و ما تصمیم گرفتیم آن را در نوروز پخش کنیم اما دورخیزمان برای این مناسبت نبود.

 

فخیم زاده همچنین در پاسخ به سوالی درباره دلایل تغییر اسم سریال که پیش از این «قورباغه و قناری» بود نیز توضیح داد: ما نمی‌خواستیم تماشاگر پیش فرضی درباره سریال داشته باشد به‌ویژه که نوع طنز کار و شخصیت ها اینگونه نیست که کا را صرفا کمدی کند. ما حتی کمدینی در این پروژه نداریم به همین دلیل ترجیح دادیم که «فوق سری» که عنوان اصلی فیلمنامه بود را به آن برگردانیم.

 

برایم در انتخاب بازیگر، تبحر در بازی اهمیت دارد

وی به حضور برخی چهره های جدید بازیگری در این سریال اشاره کرد و گفت: اصولا برای من در انتخاب بازیگر، تبحر در بازی اهمیت دارد. همین طور اینکه یک بازیگر به نقش مورد نظر من بخورد از اهمیت خاصی برخوردار است. در این زمینه به جوان یا پیر بودن بازیگر نگاه نمی کنم بلکه تجربه او برایم مهم است. مثل اینکه کسی بلد است سازی را بنوازد، اما چون تاکنون در ارکستر اجرا نکرده است دلیل نمی شود که نواختن را بلد نیست.

 

این بازیگر و کارگردان تلویزیون و سینما در ادامه در پاسخ به سوالی درباره حضور لیلا برخورداری و قابلیت های او در این حضور، به خبرنگاران توضیح داد:  همواره فیلم‌هایم را برای مخاطبان می سازم؛ زمانی «ولایت عشق» را کار کردم که مذهبی و اعتقادی بود، زمانی «همسر» را ساختم و روزگاری هم سریال های پلیسی چون «بی صدا فریاد کن» در دستور کارم بود. هدف من از ساخت تمام این آثار مخاطب عام بوده و می خواستم کار برای آنها جذاب باشد.

 

به هیچ ژانری وفادار نیستم

وی در بخش دیگری از سخنانش با خبرنگاران با تاکید بر اینکه به ژانری وفادار نیست، خاطرنشان کرد: فیلم خانوادگی داشته ام، در آثار تاریخی بازی کرده ام، در فیلم سیاسی «تشریفات» بازی کرده ام و فیلم های روانشناسی هم ایفای نقش کرده ام. بنابراین به هیچ ژانری وفادار نبوده ام، در آینده هم همینطور خواهم بود و به این اعتقاد دارم که همواره باید قصه هایی پیدا کرد که جذاب باشند، اما ژانر اهمیتی ندارد. در آینده هم رویکرد من همین‌گونه خواهد بود.

 

فخیم زاده از پایان تصویربرداری این سریال تا ۱۵ روز آینده خبر داد و گفت: این سریال هم مثل آثار پلیسی دیگر من به مواد مخدر می پردازد، اما مرکزیت قصه چیز دیگری است و به مواد مخدر هم پرداخته می شود. از طرفی قالب قصه با آثاری چون «بی‌صدا فریاد کن» متفاوت است و رگه‌هایی از طنز نیز در قصه وجود دارد. ناجی هنر با ما همکاری کرد، اما فیلم پلیسی بیشتر متکی به سناریو است تا امکانات و باید روابط دراماتیک و شخصیت های خوبی داشته باشد ون با تق و توق و ماشین و هلیکوپتر نمی توان سریال پلیسی ساخت. برای مثال سریال «بی صدا فریان کن» پلیسی بود، اما ما امکاناتی نداشتیم. یک سریال ممکن است حتی کاراکتر پلیس نداشته باشد، اما پلیسی باشد و همانطور که گفتم سناریوی پلیسی از پلیس‌بازی مهمتر است.

 

همیشه وسوسه بازیگری و کارگردانی را با هم دارم

کارگردان سریال نوروزی «فوق سری» در پاسخ به  سوال خبرنگاری مبنی بر حضور همزمان به عنوان کارگردان و بازیگر در این پروژه نیز توضیح داد: همواره وسوسه کارگردانی بین بازیگران وجود دارد و کارگردان ها نیز گاهی وسوسه می شوند بازی کنند. برای من هر دوی این کارها هم در سینما و هم تئاتر و تلویزیون توأمان بوده است و از ابتدا بازی و کارگردانی را در کنار هم داشته ام. از ۱۶- ۱۷ فیلمی که ساخته ام در ۷- ۸ تای آن بازی کرده ام و در بقیه بازی نکرده ام. همه چیز به قابلیت سناریو بستگی دارد.

 

گزارش تصویری بازدید از لوکیشن سریال «فوق سری»

 

پایان پیام/

پایان پیام/294

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

«حلقه مفقوده حضور هنر در مسجد» در گفتگو با حجت‌الاسلام سینایی

وزارت ارشاد زیرساخت آموزش هنر در مساجد را با کانون های مساجد فراهم کند

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ابوطالب(ع) با تاکید بر فراهم آوردن شرایط آموزش هنر در مساجد گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی زیر ساخت آموزش هنر در مساجد را در تعامل با ستاد کانون های مساجد فراهم کند.

اخبار برگزیده شبستان