خبرگزاری شبستان

سه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰

الثلاثاء ٢١ جمادى الثانية ١٤٤٣

Tuesday, January 25, 2022

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : قرآن و معارف - حج و عتبات زمان :   ۱۴۰۰/۹/۱۴ - ۱۰:۰۷ شناسه خبر : ۱۱۲۳۴۷۵

طرح جدید سازمان حج و زیارت در اعزام زائران به عتبات عالیات
معاون عتبات سازمان حج و زیارت از ریل گذاری طرح نوین عتبات عالیات در سازمان حج و زیارت خبر داد و گفت: با اجرای این طرح شاهد بهبود کمی و کیفی خدمات رسانی به زائران عتبات عالیات خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، حجت الاسلام والمسلمین «صحبت الله رحمانی» با اشاره به طرح نوین عتبات عالیات، هدف از اجرای آن را جذب حداکثری مشتاقان زیارت عتبات عالیات با هر میزان توان مالی، زیارت آسان، در دسترس با بسته های متنوع از قبیل زمانبندی و گروههای قیمتی مختلف با حفظ کرامت، عزت و سلامت زائران دانست.

 

وی در توضیح این طرح گفت: از این پس دفاتر زیارتی که توانایی لازم در حوزه اجرایی عتبات را داشته باشند و بسته های زیارتی را به خوبی پوشش دهند، می توانند در این زمینه ورود کنند.

 

وی افزود: دفاتری که توانایی لازم را داشته باشند باید ابتدا از طریق دفاتر حج و زیارت استان مربوطه خود اقدام و درخواست شان را مطرح کنند که این مهم بعد از گذراندن مراحل اولیه برای معاونت عتبات عالیات سازمان حج و زیارت ارسال می شود؛ در این درخواست چارچوب بسته پیشنهادی و آنالیز قیمتی نیز ارائه می شود.

 

وی تصریح کرد: دفاتری که درخواست خود را مطرح می کنند باید نخست تدارک و برنامه ریزی های مطلوب خود را مورد لحاظ قرار دهند؛ یعنی اینکه دفاتر مجری، رایزنی با هتل مربوطه ، نحوه اجرای بسته پیشنهادی و تعداد روز اقامت و .... را مورد توجه قرار دهند.

 

معاون عتبات سازمان حج  وزیارت با بیان اینکه در حال حاضر درخواست ها و نحوه آنالیز قیمتی و برنامه دفاتر مربوطه از طریق سیستم اتوماسیون اداری انجام می گیرد و بزودی سامانه ای برای این منظور آغاز به کار می کند، گفت: دفاتر زیارتی بعد از درخواست ، برنامه ای همانند ؛ تعداد روز اقامت ، برنامه اسکان ، تغذیه ، تدارکات ، نحوه بازگشت و آنالیز قیمتی و ..... را ارائه می دهند و کارشناسان مربوطه در سازمان حج و زیارت این درخواست ها را مطابق استانداردهای تعیین شده بررسی می کنند.

 

وی افزود: ادارات کل برنامه ریزی، اسکان، تغذیه و تدارکات پیش تر هتل های استاندارد و قابل قبول را معرفی کرده اند و دفاتر زیارتی باید به این مهم در خصوص اینکه هتل ها «تصنیف» شده باشند به معنی نمره ارزیابی قابل قبول یا گروه بندی سازمان را داشته باشند، توجه نمایند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی تاکید کرد: بعد از تاییدیه ها، دفاتر زیارتی باید در حضور دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق با شرکت های سیاحه کشور میزبان برای هتل ها و سایر خدمات قرارداد ببندند که بعد از این قرارداد پیش نویس آن برای بررسی بیشتر به کارشناسان معاونت عتبات عالیات ارسال می شود.


 

وی افزود: بعد از تایید بسته های زیارتی این دفاتر زیارتی در سامانه برای ثبت نام متقاضیان و سایر دفاتر زیارتی قرار می گیرد ؛ مراحل ثبت نام متقاضیان نیز همانند گذشته است و تغییری ندارد.

 

وی خاطرنشان کرد: در روش گذشته مبالغ دریافتی به حساب سازمان حج واریز می شد که این موضوع منتفی شده و با رایزنی های بخش مالی سازمان، قرار است ابتدا 90درصد این وجوه دریافتی به حساب شرکت مجری واریز و 10 درصد آن تا پایان انجام اعزام و بازگشت زائران در همان حساب بلوکه شود که در صورت حسن انجام کار این مبلغ نیز قابل برداشت می باشد.

 

وی با بیان اینکه نظارت کامل بر اجرای کار از سوی سازمان حج و زیارت وجود دارد، گفت: بخشی از مبالغ نیز بابت خدمات بیمه ای، درمانی و ....دریافت می شود.

 

وی افزود: تمامی روندها به صورت الکترونیکی انجام می شود و حتی متقاضیان نیز می توانند روند ثبت نام را در منزل و از طریق سامانه عتبات انجام دهند.

 

وی در خصوص بسته های زیارتی نیز گفت: درحال حاضر اکثر بسته های تدوین شده یک هفته ای است اما دفاتر مجری می توانند نیازسنجی انجام دهند تا در صورت تمایل زائران، بسته های جدیدی تدوین و ارائه شود که مورد بررسی کارشناسان سازمان قرار گیرد؛ ما با تعدد و تنوع بسته ها مشکلی نداریم بلکه رضایتمندی زائران اولویت اصلی است تا آنها سفری در کمال عزت، امنیت، کرامت و سلامت داشته باشند.

 

معاون عتبات سازمان حج و زیارت تاکید کرد: با اجرای طرح نوین اعزام عتبات و تحولی که در این حوزه ایجاد شده شاهد ورود دفاتر توانمند برای اعزام و حتی ارائه بسته های مختلف متناسب با استانداردهای تعریف شده هستیم و قطعا با این راهکار شاهد کاهش واسطه گری و بهبود روند خدمات رسانی به زائران خواهیم بود.

پایان پیام/47

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

در برنامه جهان آ‌را مطرح شد

خروجی هیات تنها نباید سینه زنی و گریاندن مردم باشد/ ضرورت بازتعریف هیات وعلمی کردن مداحی

حسینی با اشاره به اینکه هیئات مذهبی نباید تنها به دکور و ظواهر هیات توجه داشته باشند،گفت:هیئات مذهبی باید در بحت گسترش اخلاق و فعالیت های جهادی، حل مشکلات مادی،پاسخ به شبهات و سوالات جوانان برنامه داشته باشند.

اخبار برگزیده شبستان