خبرگزاری شبستان

یکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰

الأحد ٠ جمادى الأولى ١٤٤٣

Sunday, December 5, 2021

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

سرویس : اجتماعی - آموزش و پرورش زمان :   ۱۴۰۰/۷/۲۴ - ۱۲:۰۴ شناسه خبر : ۱۱۰۵۳۱۵
آسیب شناس اجتماعی مطرح کرد:
نقش تربیتی مثلث فرم دهی در شخصیت کودکان
ابهری گفت:در مثلث فرم دهی به شخصیت کودکان یعنی خانواده، مدرسه و جامعه هر کدام از این نهادها اگر کوتاهی در انجام رسالت و مسئولیت های خود داشته باشند، نقش کودکان ناقص می شود.

«مجید ابهری»، متخصص علوم رفتاری و آسیب شناس اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان درباره نقش خانواده در شکل گیری شخصیت کودکان گفت:خانواده به عنوان اولین مدرسه شکل گیری شخصیت و روحیه کودکان است. الفبای ارتباط فردی و اجتماعی به کودکان آموخته می شود.


مختصص علوم رفتاری افزود:روحیه تشکر، عذرخواهی، قدردانی و روابط اجتماعی در خانواده فرم اصلی  را در کودکان نقش می بندد.


او ادامه داد:پس از شکل گیری شخصیت فردی و اجتماعی کودک در خانواده برای تکمیل این روند او به مدرسه می رود، در دبستان الفبای روابط اجتماعی، گوش دادن به درس، احترام به آموزگار، روابط دوستانه با دیگر هم کلاسی ها به او آموخته می شود.


ابهری تصریح کرد:سلوک رفتاری با دیگران، گذشت و چشم پوشی از خطاهای دوستان نیز در همین نهاد به کودکان منتقل می گردد.


او بیان کرد:احترام به حقوق دیگران، همچنین رعایت حقوق آن ها و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در عبور و مرور و یادگیری استفاده از وسایل نقلیه عمومی در جامعه به آن ها آموزش داده می شود.


آسیب شناس اجتماعی گفت:در مثلث فرم دهی به شخصیت کودکان یعنی خانواده، مدرسه و جامعه هر کدام از این نهادها اگر کوتاهی در انجام رسالت و مسئولیت های خود داشته باشند، نقش کودکان ناقص میشود، یعنی تربیت آن ها به طوری انجام می پذیرد که نمی توانند فرد کاملی در جامعه باشند.


ابهری با بیان اینکه کنترل کودک به طور نامحسوس از سوی خانواده، مدرسه و جامعه میتواند او را از سقوط در آسیب های اجتماعی و بزهکاری حفظ کند گفت:جامعه با سالم سازی محیط و کنترل روابط فردی و اجتماعی میتواند از بزهکاری کودک و نوجوان جلوگیری کند.


متخصص علوم رفتاری تصریح کرد:برقراری پُل ارتباطی بین خانواده و مدرسه بهترین مجرا برای تبادل نظریات و رفتارها در مورد کودکان است.


او ادامه داد:اگر مدرسه از رفتار های کودک در خانه بی خبر باشد و اهل خانه از رفتارهای کودک در مدرسه بی خبر بمانند، هرم تربیتی کودک شکل مطلوب را به خود نمی گیرد.


متخصص علوم رفتاری تصریح کرد:جامعه، مدرسه و خانواده در کنار یکدیگر می توانند شخصیت مطلوب را به کودک و نوجوان داده و از آسیب های اجتماعی و تربیتی در حق آن ها جلوگیری کنند.
 

پایان پیام/260

نظرات

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

نظرات ارسال شده

سرخط خبرهای سرویس

۸۸ درصد ماموریت های اورژانس شهری و ۲۲ درصد جاده ای بوده است

رییس سازمان اورژانس کشور گفت: تا پایان آبان ماه سال جاری ۱۱۷ مورد حادثه برای اتوبوس ها در کشور رخ داده که هزار و ۱۳۸ مصدوم و ۶۴ فوتی گزارش شده است.

اخبار برگزیده شبستان