توصیه‌هایی برای کاهش استرس و پایداری سلامت روان در شرایط بحران
خبرگزاری شبستان: وزارت بهداشت توصیه‌هایی را برای کاهش استرس و پایداری سلامت روان در شرایط بحران اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، وزارت بهداشت توصیه‌هایی را برای کاهش استرس و پایداری سلامت روان در شرایط بحران اعلام کرد. این توصیه ها به شرح زیر است:

 

۱- از نشر و گسترش اخبار مربوط به موارد احتمالی مصدومین و کشته ها در فضای مجازی خودداری کنید.

 

۲- کودکان را در کنار خود نگهدارید، و تا حد امکان از آنها جدا نشوید.

 

۳- مسؤولیت نگهداری از کودکان و سالمندان را به یکی از افراد جوانتر خانواده بسپارید.

 

۴- اخبار و اطلاعات مربوط به حادثه را فقط از طریق رسانه های ملی گوش کنید.

 

۵- آقایان تلاش نکنند که همه کار را خودشان انجام بدهند، و متناسب با توان سایر اعضای خانواده به آنها مسؤولیت بدهند.

 

۶- از رفتارهای انفرادی، هیجانی وقهرمانگرایی بپرهیزید.

 

۷- با ارسال پیام های مثبت مثل اینکه کسی کشته نشده ، یا کسی آسیب جدی ندیده ، تخریب زیاد نبوده، نیروهای امدادگران اورژانس، هلال احمر، پلیس، و مسئولین در محل حادثه حضور دارند، به دیگران امید و آرامش بدهید.

 

۸- به دستورات نیروهای اورژانس، امدادگران، پلیس و پزشکان گوش کنید و این دستورات را اجرا کنید.

 

۹- سعی کنید کنار هم باشید و درحین آرامش، هوشیار باشید.

 

۱۰- سعی کنید فعالیت های روزمره و ساده زندگی رو در کنار هم انجام دهید.

چاپ خبر