خبرگزاری شبستان

جمعه ۳۰ شهریور ۱۳۹۷

الجمعة ١٠ المحرّم ١٤٤٠

Friday, September 21, 2018

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

مطالب مربوط به کلیدواژه بازی های رایانه ای
۹۵ درصد بازی هایی که در بازار ایران مورد استفاده قرار می گیرد خارجی است
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد با بیان اینکه ۹۵ درصد بازی هایی که در بازار ایران مورد استفاده قرار می گیرد خارجی است؛ گفت: بازی امروز در کشورهای توسعه یافته به صنعت پول ساز تبدبل شده است.

۱۳۹۷/۶/۱۷ - ۱۴:۳۷

مهلت ثبت‌نام در چهارمین لیگ بازی های رایانه ای تمدید شد
مهلت ثبت نام در چهارمین لیگ بازی های رایانه ای تا دوم شهریور تمدید شد.

۱۳۹۷/۵/۲۷ - ۱۶:۱۲

حضور بانوان در تمام رشته‌های چهارمین لیگ بازی‌های رایانه‌ای امکان‌پذیر شد
ثبت‌نام چهارمین لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران در حالی آغاز شده است که برای نخستین بار حضور بانوان در تمام رشته‌های این مسابقات امکان‌پذیر شده است.

۱۳۹۷/۵/۲۱ - ۱۱:۳۶

شروع ثبت بازی برای حضور در جشنواره IMGA MENA
سومین دوره از جشنواره بین‌المللی بازی‌های موبایلی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (IMGA MENA) شروع به پذیرش آثار بازی‌سازان این منطقه کرده است.

۱۳۹۷/۴/۳۰ - ۱۳:۱۸

شبستان گزارش می دهد
مهدی ستیزی به اسم کارتون و سرگرمی!
تسامح در مواجهه با تولیداتی که به اسم بازی و سرگرمی به خورد نسل آینده ما داده می شود و می کوشد ذائقه دینی آنها را تغییر دهد، باعث می شود بتدریج از آرمان مهدویت که برای قرن ها روح مقاومت و امید را در کالبد سبک زندگی ما زنده نگاه داشته اند، دور شویم.

۱۳۹۷/۴/۲۰ - ۱۴:۲۰

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دومین کنوانسیون بازی تهران
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به دومین کنوانسیون بازی تهران (TGC) بر نقش بازی های رایانه ای بر بازنمایی تفکرات، آرمان ها و رویاهای یک ملت تاکید کرد.

۱۳۹۷/۴/۱۴ - ۱۳:۴۷

در نشست «رویکرد نوین به بازی های آخرالزّمانی» مطرح شد:
کارکرد بازی های رایانه ای برای مهدویت را نمی شناسیم/راه ساده مصونیت از بلایای آخرالزمان!
خبرگزاری شبستان: نقد بازی‌های رایانه‌ای به معنی نفی شان نیست؛ وقتی می‌شود مفهوم انقلاب اسلامی و مهدویت را از طریق بازی‌های رایانه‌ای صادر کرد ما فقط نگاه سرگرمی به بازی‌های رایانه‌ای داریم و صحبت درباره منافع و مضرّات آن را ضروری نمی‌شناسیم.

۱۳۹۶/۱۰/۳۰ - ۱۲:۳۳

کارشناس و پژوهشگر فضای مجازی و بازی های رایانه ای در گفت وگو با شبستان:
انزوای کودکان در فضای مجازی را به استقلال تعبیر نکنیم/بازی در ساخت شخصیت تاثیر بی بدیل دارد
خبرگزاری شبستان: در برخی کشورها حتی تا سن زیر هجده سال خانواده ها مجاز نیستند که به بچه ها اجازه بدهند در این شبکه ها حضور یابند، آن وقت ما با طیب خاطر این ابزار را در اختیار آنها می گذاریم و خیال می کنیم که این نشانه هویت و استقلال یافتن است.

۱۳۹۶/۱۰/۲۴ - ۰۸:۵۰

واکاوی جدیدترین بازی های رایانه ای درباره آخرالزمان
خبرگزاری شبستان: یکصد و هفدهمین نشست مهدوی با دو موضوع «جدیدترین رویکردهای آخرالزمانی بازی های رایانه ای» و «تغییر پایتخت اسرائیل و پیامدهای آخرالزمانی آن» پنجشنبه، ۳۰ آذر با حضور استاد شفیعی سروستانی برگزار می شود.

۱۳۹۶/۹/۲۹ - ۱۲:۱۰

وزیرارشاد در بازدید از بنیاد ملی بازی های رایانه ای:
نیازمند هم‌افزایی بخش‌های حاکمیتی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای هستیم
خبرگزاری شبستان:هم‌افزایی بخش‌های حاکمیتی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای از اهمیت زیادی برخورداراست. نقش‌های حاکمیت در این حوزه باید تعیین تکلیف شود تا از موازی‌کاری‌ جلوگیری شود و بخش خصوصی نیز بداند که در چه ساختاری باید فعالیت کند.

۱۳۹۶/۹/۲۲ - ۱۰:۴۹

بازی‌سازان برای رونمایی از محصول‌شان ثبت‌نام کنند
خبرگزاری شبستان:دومین آیین رونمایی از بازی‌های ایرانی در سال جاری به‌عنوان یکی از حمایت‌های معنوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در دی ماه برگزار می‌شود و بازی‌سازان می‌توانند محصول خود را برای رونمایی ثبت‌نام کنند.

۱۳۹۶/۹/۱۴ - ۱۰:۴۵

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین:
بومی سازی بازی های رایانه ای کاهش آسیب های فرهنگی را به دنبال دارد
خبرگزاری شبستان:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت:تمایل به استفاده از بازی ها رایانه ای باید مسئولان را جدی تر به فکر بومی سازی بازی ها بیاندازد و تلاش شود تا آسیب های اجتماعی و فرهنگی کمتری از این مسیر به مخاطبان این بازی ها وارد شود.

۱۳۹۶/۸/۶ - ۱۹:۵۵

فراهم کردن فضای مجازی سالم برای کودکان رسالت است
خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: باید با فراهم کردن فضای مجازی امن و بازی های رایانه ای مجاز، سلامت روانی کودکان و نوجوانان را تضمین کنیم.

۱۳۹۶/۶/۷ - ۱۴:۰۵

نشست هم اندیشی مدیران توسعه رسانه های دیجیتال و معاون وزارت ورزش
نشست هم اندیشی مدیران مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد با معاون امور ساماندهی جوانان وزارت برگزار شد.

۱۳۹۶/۵/۳ - ۱۴:۰۰

کارشناسان در گفت وگو با شبستان مطرح کردند:
سوغات نامبارک بازی های رایانه ای برای اقتصاد و فرهنگ
خبرگزاری شبستان: بسیاری از این بازی ها با وارد کردن رمزهای ویژه، وارد مرحله هایی می شود که صحنه های نامناسب دارند. اگر فرهنگ را هم کنار بگذاریم هزینه فراوانی از کشور با این بازی ها خارج می شود، مثلا «کلش آف کلنز» میلیون ها دلار از ایران خارج کرد.

۱۳۹۶/۴/۲۵ - ۰۹:۰۸

تغییر ذائقه نسل جدید در بازی های رایانه ای
خبرگزاری شبستان: کارشناس علوم تربیتی با بیان اینکه بسیاری از والدین از آسیب ها و پیامدهای بازی های رایانه ای نامناسب آگاهی ندارند، تصریح کرد: بازی های رایانه ای علاوه بر ترویج فردگرایی، به تدریج سبک زندگی و ذائقه کودکان را تغییر می دهند.

۱۳۹۶/۴/۲۴ - ۰۹:۴۹

پژوهشگر دین و رسانه در گفت وگو با شبستان:
«اوقات فراغت» را درست معنا نکرده ایم/تعطیلات، زندگی در دنیای مجازی نیست
خبرگزاری شبستان: بچه هایی که اهل بازی های رایانه ای نزاعی هستند در مسائل جزئی و بسیار سطح پایین تر دچار خشم و اظهار آن می شوند و دیرتر خشم شان فرو می نشیند و از سوی دیگر میزان پرخاشگری شان بالاتر از بچه های دیگر است؛ باید فکری برای فراغت بچه ها شود.

۱۳۹۶/۴/۲۰ - ۱۰:۱۰

رئیس نظام صنفی رایانه ای استان قم در گفت وگو با شبستان:
نگاه استراتژیک و اشتغال زا به بازی رایانه ای نداریم/خروج میلیون ها دلار از کشور به اسم سرگرمی
خبرگزاری شبستان: در دنیا چند صنعت وجود دارد که به عنوان صنعت مادر شناخته می شوند مثل صنعت ساختمان که در صنایع مختلف ایجاد شغل می کند. اکنون که بحث اشتغال برای ما اهمیت دارد، صنعت بازی می تواند نقش آفرین باشد اما ما از آن غافلیم.

۱۳۹۶/۴/۱۷ - ۰۹:۳۸

کارشناس بازی های رایانه ای در گفت وگو با شبستان:
خوب و بد بازی های رایانه ای/تاثیر ایدئولوژی سازندگان بر سبک زندگی «گیمر» ها
خبرگزاری شبستان: چون این بازی ها ساخته ذهن و نگرش کارگردان یا گروه کارگردانی اند که همه آنها قطعا ایدئولوژی خاص دارند، محصول آنها نیز متاثر از آن ایدئولوژی است. پس بازی های رایانه ای هم روی نگرش و سبک زندگی مخاطبانشان تاثیر مستقیم و غیرمستقیم دارند.

۱۳۹۶/۴/۱۰ - ۰۹:۴۰

اینفوگرافیک/ ۱۰ نرم افزار و بازی اندرویدی محبوب در جهان ۲۰۱۷
خبرگزاری شبستان: ۱۰ نرم افزار و بازی اندرویدی محبوب در جهان ۲۰۱۷ عبارتند از ...

۱۳۹۶/۳/۲۹ - ۱۴:۱۴