خبرگزاری شبستان

دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸

الاثنين ٢٣ المحرّم ١٤٤١

Monday, September 23, 2019

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا" - خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

مطالب مربوط به کلیدواژه سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان
تحلیلی بر فیلم «اینجا خانه من است»؛
چهره‌ای دیده نشده از جنگ ایران و عراق در فیلم« اینجا خانه من است»
اثر«خیرالله تقیانی پور» از جهت نگاه به موضوعاتی مانند جنگ، تبعیض نژادی، غربت، خشونت و موضوعاتی از این قبیل، از دریچه نگاه کودکان ارزشمند و قابل تحسین است و واجد مؤلفه های روانشناختی متعددی است که بر قابلیّت تحلیل و بسط آن می‌افزاید.

۱۳۹۸/۶/۲۵ - ۱۱:۱۵

یادداشتی بر نگاه سینماگران در حقوق کودک و مخاطبین؛
جایگاه حقوق کودکان در جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان
سينما در درجه اول هنر و بعد از آن یک صنعت و رسانه محسوب می‌شود از همين رو سازندگان آثار سینمایی موظف به رعايت حقوق مادي و معنوي مخاطب و رعايت استانداردهاي جهاني و انتخاب موضوع مناسب مخاطب خود هستند.

۱۳۹۸/۶/۲۴ - ۱۵:۳۹

یادداشتی بر فیلم«پسر ابری»؛
دلبستگی ناایمن خطری جدی برای کودکان طلاق است
دلبستگی تمایل کودک به برقراری رابطه نزدیک والد او است و در این رابطه کودک احساس امنیت می‌کند، اما اگر در حضور و پذیرش والد خللی ایجاد شود دنیا در برابر چشم کودک نا امن شده و حس ناامنی به تمام روابط بعدی تعمیم داده خواهد شد.

۱۳۹۸/۶/۲۳ - ۱۵:۰۳

ردپای روانشناسان در سینمای کودکان و نوجوانان؛
کلید موفقیت گیشه سینمای کودک در دست روانشناسان است
برخی از تولیدکنندگان سینمای کودک و نوجوان به سبب ناآگاهی از نیازهای مخاطب خود، زیان‌های قابل اعتنایی به آثار خود زده و باعث از دست رفتن سرمایه‌های مادی و معنوی خود شده‌اند و فیلم در گیشه با شکست روبرو می شود.

۱۳۹۸/۶/۲۳ - ۱۰:۱۹

یادداشتی بر فیلم «هکر»؛
قهرمان‌پروری از مجرم در آثار سینمایی به سلامت جامعه آسیب می‌زند
فیلم «هکر» در فضاي فرهنگي و حقوقي كشور دانمارك ساخته شده و نبايد آن را به سينماي ايران تعميم داد و نباید از نوجواني كه به ارتكاب جرم با آگاهي يا عدم آگاهي دست مي‌زند، قهرمان ساخت.

۱۳۹۸/۶/۲۱ - ۱۲:۴۷

یادداشتی برای فیلم بازیوو؛
فیلم«بازیوو» چالش روز خانواده‌ها است/دنیای خیال، مرزها و محدودیت‌های دنیای واقعی را در‌می‌نوردد
تقابل بازی‌های رایانه‌ای با بازی‌ و فعالیّت‌های جسمی در سال‌های اخیر دغدغه‌ی بسیاری از خانواده‌ها است و نگاه واقع‌گرایانه «بازیوو» به این موضوع آن را از سایر آثار متمایز می‌کند.

۱۳۹۸/۶/۲۰ - ۱۰:۰۹

یادداشتی بر فیلم «تورنادو»؛
«تورنادو» یک فانتزی به سبک ایرانی است
شخصیت‌های اصلی فیلم «تورنادو» کودکان و نوجوانان عادی هستند به همین علت مخاطب کم سن و سال با آنها هم‌ذات پنداری و همدلی کرده و از طریق قوّه تخیّل خود را جای قهرمان‌های فیلم گذاشته و عزّت نفس و احساس توانمندی را تجربه می کنند.

۱۳۹۸/۶/۱۶ - ۱۶:۵۶

یادداشتی بر انیمیشن سینمایی« بنیامین»؛
انیمیشن «بنیامین» روایتی خلاق و سرشار از آموزه‌های دینی است
در انیمیشن بلند «بنیامین» نقاطِ عطف، گره افکنی، کششِ دراماتیک، تعلیق و شخصیت پردازی و حتی فراتر از آن قهرمان پروری و پایان بسته همه را با هم شاهد هستیم.

۱۳۹۸/۶/۱۶ - ۰۹:۲۴

۳ یادداشت بر فیلم «اقیانوس پشت پنجره»؛
درام با حوادث پی‌درپی از مشخصه‌های فیلم‌های ایرانی و هندی است
جامعه‌پذیری فرایندی است که به کودک می‌آموزد چگونه باید در جامعه زندگی کند. این روند بسیار تحت تاثیر محیط اجتماعی و اقتصادی است که کودک در آن پرورش می‌یابد. فقر و محرومیت یکی از عوامل تسریع روند جامعه‌پذیری کودکان و نوجوانان است.

۱۳۹۸/۶/۱۴ - ۱۵:۳۹

یادداشتی بر فیلم قطار آن شب؛
رفتارگرایی در سیستم آموزشی و بازنمایی آن در درام بدون نشان دادن نقطه مقابل
رسالت فیلم «قطار آن شب» که محوریت قصّه دارد باید به عقده­‌های نهادینه در موقعیت نمایشی مفروض طعنه می­زد ولی از کنار این دغدغه­ بزرگ به راحتی گذشته است و چیزی که مورد توجه قرار گرفته خودِ قصّه است نه آن چیزی که باعث به وجود آمدن قصه شده است.

۱۳۹۸/۶/۱۲ - ۱۵:۱۸

یادداشت بر فیلم ۲۳ نفر؛
«بیست و سه نفر نوجوان» در قاب سینمای دفاع مقدس
فیلم بیست و سه نفر یک تراژدی است که بیشتر مناسب مخاطب نوجوان و بزرگسال است ولی مخاطب کودک با فیلمی مواجه می‌شود که در مورد کودک ساخته شده اما درک آن برای کودک دشوار است و رفتارهای کمیک در طول داستان باعث جذب مخاطب نوجوان می‌شود.

۱۳۹۸/۶/۱۱ - ۱۱:۴۳

مسئول کمیته تبلیغات جشنواره فیلم کودک و نوجوان قم:
اداره کل ارشاد قم انتخاب ارزنده‎ای برای میزبان جشنواره فیلم کودک و نوجوان داشت
قانونی گفت: انتخاب کانون پرورش فکری کودک و نوجوان اقدام ارزنده‎ای از سوی اداره کل ارشاد بود.

۱۳۹۸/۶/۶ - ۰۹:۱۳

رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی:
استقبال ۸۰ درصدی از فیلم‎های جشنواره/ حضور اعضای کانون‎های مساجد در جشنواره
رضوانی با اشاره به استقبال ۸۰ درصدی از فیلم های جشنواره کودک و نوجوان گفت: اکران برخی فیلم ها با حضور اعضای کانون های مساجد صورت گرفت.

۱۳۹۸/۶/۶ - ۰۹:۱۲

پایان جشنواره فیلم‎های کودک و نوجوان؛
فیلم «۲۳ نفر» برگزیده هیأت داوران شد
سی و دومین جشنواره فیلم های کودک و نوجوان با انتخاب فیلم «۲۳ نفر» به عنوان بهترین اثر به کار خود پایان داد.

۱۳۹۸/۶/۶ - ۰۹:۱۲

کارگردان قمی:
عدم بازگشت سریع پول از مهمترین مشکلات انیمیشن سینمایی است
محدثی گفت: عدم بازگشت سریع پول از مهمترین مشکلات انیمیشن سینمایی است.

۱۳۹۸/۶/۵ - ۲۰:۵۸

برگزیدگان سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان
برگزیدگان سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در آیین اختتامیه که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اصفهان برگزار شد، معرفی شدند.

۱۳۹۸/۶/۵ - ۱۱:۴۱

مدیرعامل موسسه سینمایی هفت نما:
تمرکز زدایی از تهران سبب رشد فیلمسازی می‎شود
بیطرفان با استقبال از برگزاری جشنواره های فیلم در شهرستان ها گفت: تمرکز زدایی از تهران سبب رشد فیلمسازی می‎شود.

۱۳۹۸/۶/۴ - ۲۳:۳۴

صالحی:
سینمای کودک و نوجوان بخشی از هویت سینمای ایران است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: سینمای کودک و نوجوان بخشی از هویت سینمای ایران است.

۱۳۹۸/۶/۴ - ۲۰:۱۰

رئیس انجمن پویانمایی قم:
حمایت از ساخت انیمیشن در ایران بسیار اندک است
موسوی نژاد گفت: حمایت از ساخت انیمیشن در ایران بسیار اندک است.

۱۳۹۸/۶/۴ - ۱۹:۲۱

تهیه کننده برنامه‎های کودک:
سینمای کودک و نوجوان در ایران فقیر است
نیک روش گفت: سینمای کودک و نوجوان در ایران فقیر است.

۱۳۹۸/۶/۴ - ۱۹:۲۰